Κυριακή 27 Μαρτίου 2022

μία κοινωνία που καταβάλλει προσπάθεια να αποκοπεί από τις ρίζες της, σε έναν λαό που παραμερίζει επιμελώς τις παραδόσεις του

   Τα μεγάλα προβλήματα του κλάδου της ξυλοναυπηγικής


«Σε μία κοινωνία που καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια να αποκοπεί από τις ρίζες της, σε έναν λαό που
παραμερίζει επιμελώς τις παραδόσεις του και δίνει αξία μόνο σε ότι προβάλλεται στις οθόνες της TV, δεν
επιφυλάσσεται τίποτε άλλο παρά η εξαφάνιση της πολιτιστικής κληρονομιάς του, και των αξιών του»

Το άρθρο αυτό αποτελεί μια παρέμβαση, μια δυνατή κραυγή: πως η ξυλοναυπηγική τέχνη είναι
ακόμα εδώ και έχει να παρουσιάσει σοβαρό και σημαντικό έργο σε αυτήν την εποχή που όλα
ισοπεδώνονται στο όνομα του μοντερνισμού και του κέρδους. Δεν είναι υπερβολική αυτή η
άποψη.
Ας αναλογιστούμε ποια είναι η πραγματική εικόνα της Ελλάδας; Δεν είναι η μυρωδιά της
θάλασσάς της, τα δίχτυα των ψαράδων που απλώνονται στις μαρίνες των νησιών της, η οσμή του
πυρωμένου πηλού από τα εργαστήριά της;

 Πως θα μπορούσε λοιπόν να απουσιάζει από την
εικόνα της, η όψη των ανθρώπων που πελεκάνε τα 
στραβόξυλα των ελληνικών πεύκων με τα
σκεπάρνια τους στους όρμους των νησιών της;
Στα πλαίσια της έρευνας αυτής συναναστραφήκαμε με ξυλοναυπηγούς της Σύρου, κάθε ηλικίας

και κάθε ένας από αυτούς αντιπροσωπεύει μια γενιά, κάποιοι από αυτούς ίσως την τελευταία…
Όλοι είδαν την ξυλοναυπηγική στο απόγειό της και τώρα, σήμερα , μένουν θεατές της
παρακμής της.

Σε ποιον αναλογεί, άραγε, το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για την υφιστάμενη κατάσταση του
κλάδου της ξυλοναυπηγικής;

 Να αφορά στις ενέργειες του ίδιου του κράτους; Στις αποφάσεις της
Ευρωπαϊκής Ένωσης; Στους ίδιους τους κατασκευαστές; Στην ίδια την εποχή του δήθεν
εκσυγχρονισμού;

Παραδοσιακά σκάφη και Πολιτεία
Πρέπει να αναγνωρίσουμε πως η ξυλοναυπηγική της χώρας μας στηρίχθηκε στα παραδοσιακά
σκάφη με σκοπό την αλιεία.

 Αν και η ξυλοναυπηγική έχει επιβιώσει της εξαφάνισης πολλών
παραδοσιακών επαγγελμάτων, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος τα τελευταία δέκα
χρόνια αποτελούν άμεση απειλή ακόμα και για την επιβίωσή του. Την μεγαλύτερη ευθύνη φέρει
το κράτος που επιβάλλει 
τακτικές και φτιάχνει νομοθεσίες για έναν ολόκληρο κλάδο που καλά-
καλά δεν γνωρίζει.

 Οι νόμοι του κράτους κατέστησαν την χρυσή εποχή της ξυλοναυπηγικής στις
δεκαετίες του ’80 και του ’90 και η δική του απουσία, τώρα, την οδηγούν στην εξαφάνιση.

Μέτρον άριστον, έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι, αλλά οι φερόμενοι απόγονοι των αρχαίων
Ελλήνων δεν φαίνεται να το τήρησαν ούτε και στον τομέα αυτό. Η προτροπή του κράτους για
έκδοση επαγγελματικής άδειας αλιείας, συνεπώς και επαγγελματική άδεια σκάφους οδήγησαν
την ξυλοναυπηγική στο απόγειό της, τα τελευταία 50 χρόνια.

 Ο καθένας μπορούσε να έχει στην
κατοχή του επαγγελματική άδεια σκάφους χωρίς κανέναν περιορισμό και καμία δυσκολία. 
Αυτό
είχε θετικότατο αποτέλεσμα για τα καρνάγια, αλλά ο αλιευτικός στόλος αυξήθηκε σε σημείο
κορεσμού.

Έτσι, η Ευρωπαϊκή Ένωση επιδότησε τους επαγγελματίες ψαράδες για την καταστροφή των
σκαφών τους, με σκοπό τη μείωση του αλιευτικού στόλου και την προστασία του θαλάσσιου
περιβάλλοντος.

 Το δέλεαρ ήταν ένα μεγάλο οικονομικό και σεβαστό ποσό. Σύμφωνα με
Συριανούς καραβομαραγκούς, αυτή η ενέργεια ήταν 
«εγκληματική» για την ιστορία της
παραδοσιακής ξυλοναυπηγικής.
 Χαρακτηριστικά λένε κάποιοι από αυτούς: σκάφη άγγελοι –
διαμάντια της ιστορίας έγιναν χίλια κομμάτια αντί να έχουν θέση σε μουσείο
.

Τελικά ήταν αυτός ο μόνος σκοπός της καταστροφής των ξύλινων σκαριών ή ήταν άλλη μια
καθοριστική ενέργεια για να στρέψει το αγοραστικό κοινό στα πλαστικά σκάφη; Από τις
συζητήσεις με τους ξυλοναυπηγούς της Σύρου αντιληφθήκαμε πως ένα δυνατό κύκλωμα
δούλεψε πίσω από όλα αυτά. Πολιτικοί παράγοντες και μεγάλα συμφέροντα συντέλεσαν στο
αποτέλεσμα αυτό. Όλοι γνωρίζουμε πως λειτουργούν τα πράγματα στην αγαπημένη μας Ελλάδα.

Ο στίχος του αείμνηστου, μεγάλου Ρασούλη: 
«Αχ, Ελλάδα σ’ αγαπώ, πριν λαλήσεις πετεινό, τρεις
φορές σε αρνιέμαι…» 
μένει πάντα επίκαιρος. Έτσι έμεινε η μηχανότρατα ή ανεμότρατα για να
σαρώνει κυριολεκτικά τη θάλασσα και το βυθό της. Δουλεύει μέρα-νύχτα, καταστρέφει όλο τον
θαλάσσιο πλούτο, ανεξέλεγκτα και χωρίς κανένα περιορισμό στην επιλογή του τόπου.
Στροφή του αγοραστικού κοινού στα πλαστικά σκάφη
Τη στροφή του αγοραστικού κοινού στα πλαστικά σκάφη, επισημαίνουν οι καραβομαραγκοί για
την αρνητική εικόνα του κλάδου τα τελευταία χρόνια. Η ταχύτητα που αναπτύσσουν και οι
μικρές απαιτήσεις για τη συντήρησή τους παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διάκρισή τους από τα
ξύλινα σκάφη. 

Αυτοί είναι οι δυο βασικότεροι λόγοι για την αντικατάσταση των ξύλινων
σκαφών από τα πλαστικά. Δεν είναι τυχαία η λαϊκή ρήση: 
αν θέλεις να παιδέψεις κάποιον, χάρισέ
του ένα χωράφι ή μια ξύλινη βάρκα
.

 Για να έχεις στην κατοχή σου ένα ξύλινο σκάφος πρέπει να
έχεις μεράκι γι’ αυτό, να το αγαπάς και να το φροντίζεις, να του αφιερώσεις χρόνο.
Πολλοί βέβαια είναι και οι επαγγελματίες οι οποίοι παρασύρθηκαν και αγόρασαν πλαστικό
σκάφος με κριτήριο την ταχύτητα και τη μικρή συντήρηση. Στην πορεία όμως επέστρεψαν
γρήγορα στο ξύλινο σκάφος για τους εξής απλούς λόγους:


 Το πλαστικό σκάφος είναι πολύ πιο ελαφρύ από ένα ξύλινο με αποτέλεσμα να παρασύρεται
με ανέμους που το ξύλινο δεν επηρεάζεται λόγω βάρους. Το ξύλινο 
στύφει πάνω στην
θάλασσα, όπως λένε στη γλώσσα της θάλασσας.
Άλλος ένας πολύ βασικός λόγος είναι το κόστος των καυσίμων, το οποίο είναι πολύ
μεγαλύτερο για ένα πλαστικό από ένα ξύλινο.

Όσον αφορά το θέμα της συντήρησης, η συντήρηση ενός πλαστικού αρκείται στην παλάμη
της γάστρας, η οποία πρέπει να αφαιρεθεί και να περαστεί νέα. Αυτή σίγουρα είναι μικρότερη
σε βαθμό από ένα ξύλινο. Θεωρείται λιγότερη δαπανηρή και λιγότερο χρονοβόρα από τη
συντήρηση ενός ξύλινου. Αυτό που δεν γνωρίζουν όμως πολλοί κάτοχοι πλαστικών σκαφών
είναι ότι το πλαστικό παθαίνει 
όσμωση και μετά καταστρέφεται, ενώ το ξύλινο δεν έχει αυτό το
μειονέκτημα.

Ταρσανάδες και Πολιτεία
Μεγάλη έμφαση δίνουν οι ξυλοναυπηγοί της Σύρου στην αντιμετώπιση που έχουν από την
Πολιτεία και τους αρμόδιους φορείς, αλλά για να είμαστε πιο σαφείς θα πρέπει να τονίσουμε την
απουσία της Πολιτείας. Το Λιμενικό Ταμείο εισπράττει υψηλά ενοίκια, καταλογίζει πρόστιμα και
απειλεί με εξώσεις και από την άλλη ο δήμος είναι παρών μόνο όταν θέλει να προβάλλει την
ιστορία του νησιού μέσω της τέχνης της ξυλοναυπηγικής, που αναπτύχθηκε εδώ. Αδιαφορούν
πραγματικά και δεν αναγνωρίζουν τη σημαντική συμβολή των ταρσανάδων στην ιστορία μας.
Έλλειψη επαγγελματισμού
Όπως σε όλους τους τομείς, έτσι και στον τομέα αυτό διακρίνουμε ένα κλίμα κερδοφορίας και
έλλειψη επαγγελματισμού. Καταγράφονται κακές κατασκευές και κακή ποιότητα, με σκοπό την
απολαβή μεγαλύτερων κερδών με τις λιγότερες καταβολές από μέρους τους.

 Έχουν παρατηρηθεί
φαινόμενα σε διάφορα ξυλοναυπηγεία της Ελλάδας, όπου κατασκευάζονται σκάφη που δεν
πληρούν τις προδιαγραφές για την ασφάλεια του χρήστη. 
Επιλέγεται φτηνή ξυλεία, πολλές φορές
με σφάλματα στη δομή της, με αρνητικές επιπτώσεις στη συμπεριφορά του σκάφους στη
θάλασσα και την αντοχή του στο χρόνο. Η ξυλεία που χρησιμοποιείται δεν υφίσταται σωστή
ξήρανση, ενώ σε πολλές περιπτώσεις δεν χρησιμοποιούνται σωστά συντηρητικά λόγω υψηλού
κόστους.

Όλα τα προηγούμενα έχουν και αυτά ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται σκάφη τα
οποία παρουσιάζουν προβλήματα και δημιουργούν αρνητική εικόνα για το ξύλο, για το ξύλινο
σκάφος, η οποία δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα.
Κοινωνικοί και πολιτισμικοί παράγοντες
Η τάση των ατόμων της σημερινής κοινωνίας κλίνει προς τον νεοπλουτισμό. Επικρατεί ένα ρεύμα
νεοπλουτισμού και εφήμερης ελίτ εικόνας των ατόμων που την αποτελεί (βλ. θεωρία του
νεοέλληνα). Πολλοί είναι εκείνοι που συνδέουν το ξύλινο σκάφος με την αλιεία, νομίζοντας ότι η
χρήση του περιορίζεται σε αυτήν. Αντίθετα το πλαστικό σκάφος είναι συνυφασμένο με την
γκλαμουριά 
και την ουτοπική καλοπέραση. Είναι η εικόνα που έχουν δημιουργήσει τα ΜΜΕ και
η τάση του σύγχρονου ανθρώπου να βγάλει από πάνω του το μανδύα του ξεπερασμένου.

Προτάσεις & παρεμβάσεις
Η ραχοκοκαλιά της ελληνικής ναυπηγικής είναι η παραδοσιακή ξυλοναυπηγική. Αυτή που
αναπτύχθηκε στους ταρσανάδες και τα καρνάγια κάθε τόπου της χώρας μας.
Πρέπει να προφυλάξουμε και να προστατέψουμε την ξυλοναυπηγική τέχνη. Το πρόβλημα
αφορά καθαρά στις πρακτικές της Πολιτείας και τα κερδοσκοπικά συμφέροντα.
Πολύ ουσιαστικό θα ήταν να εκδίδονται επαγγελματικές άδειες αλιείας σε συγκεκριμένο
αριθμό ανά τόπο. Έτσι, κατασκευάζοντας σκάφη εκ νέου και συναθροισμένα τα κέρδη τους με
τις απολαβές από τις συντηρήσεις και τις επισκευές των ξύλινων σκαφών, οι ταρσανάδες θα
βρίσκονται σε θέση να λειτουργούν, να δημιουργούν.
Πολλοί επιστήμονες - περιβαλλοντολόγοι έχουν υποστηρίξει ότι η μεγαλύτερη απειλή στα
θαλάσσια οικοσυστήματα είναι σήμερα η υπερβολική αλίευση και εκμετάλλευση. Θα πρέπει
να αποσυρθούν και να απαγορευτούν όλες οι μηχανότρατες, τα γρι-γρι και οι τράτες στην
Ελλάδα και να δοθεί η σκυτάλη στους μικρούς επαγγελματίες ψαράδες.

Παραδοσιακό (ολοκαίνουργιο) τρεχαντήρι, του οποίου καταγράφηκαν πλήρως
όλα τα στάδια κατασκευής, κατά τη στιγμή της καθέλκυσής
του στη θάλασσα της Σύρου

 Αυστηροί έλεγχοι επίσης πρέπει να ισχύσουν για τη χρήση δυναμίτη και το βραδινό
ψαροτούφεκο. Πρόσθετα να περιοριστεί η πώληση των ψαριών μόνο από τους επαγγελματίες
ψαράδες και όχι από τους ερασιτέχνες. Βέβαια και οι ίδιοι οι ψαράδες θα πρέπει να υπόκεινται
σε συνεχή και αυστηρό έλεγχο για την τήρηση των νόμων.

 Η Πολιτεία θα μπορούσε να μεριμνήσει και να συμπεριλάβει στα προγράμματα
επιχορήγησης του ΟΑΕΔ την πρόσληψη νέων στους ταρσανάδες, με μερική ή/και πλήρη
απασχόληση, με επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών ή κάποιου μέρους αυτών.

 Τα προγράμματα αυτά πρέπει να αφορούν μακροχρόνια απασχόληση, ώστε ο
νεοπροσλαμβανόμενος να προλαβαίνει να μαθαίνει ουσιαστικά την τέχνη. Αυτό θα αποτελέσει
τη βάση για τη συνέχιση του επαγγέλματος αυτού και γενικότερα της τέχνης της
ξυλοναυπηγικής.

Η παραδοσιακή ναυπηγική θα πρέπει να υποστηριχθεί με κάθε τρόπο, έτσι ώστε να διατηρηθεί η
μεγάλη ναυτική παράδοση της πατρίδας μας. Δείτε το τρανταχτό (καλό) παράδειγμα της ορθής
πολιτικής και υποστήριξης της ξυλοναυπηγικής που γίνεται σήμερα στη γείτονα χώρα (Τουρκία)
με πολυποίκιλα κοινωνικά, τουριστικά και πολιτιστικά οφέλη! Με κάθε τρόπο μην στερούμε το
δικαίωμα από αυτούς τους ανθρώπους να ζήσουν με αξιοπρέπεια, μην τους απαγορεύουμε να
μεταδώσουν τον ρομαντισμό τους στην κοινωνία. 
Ας υποστηρίξουμε την ξυλοναυπηγική!

Χρυσάνθης Δαφνά, πτυχιούχου ΣΤΕΞ & Δρ. Γεωργίου Μαντάνη, Καθηγητή
Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου & Επίπλου - Τ.Ε.Ι. Λάρισας

* Το παρόν αποτελεί μέρος εργασίας - έρευνας που έγινε στο ΤΕΙ Λάρισας (2010-2011)
και μπορεί να διαβαστεί εδώ: 
www.teilar.gr/~mantanis/Edu.files/Dafna.pdf
Το άρθρο αυτό αφιερώνεται στον Αρχιτέκτονα κ. Κώστα Δαμιανίδη για τις εξαίρετες
μελέτες και το αξιέπαινο έργο του για την ελληνική ξυλοναυπηγική τέχνη.


ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΠΟΥ ΔΙΝΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΜΑΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ, ΣΑΦΩΣ ΘΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΕΙ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΞΥΛΟΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ,ΚΑΙ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΑΥΤΟΥ

ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΔΟΘΕΙ ΠΡΟ ΕΙΚΟΣΑΕΤΙΑΣ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ

   ΜΝΗΣΤΗΡΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ


ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΙΑΡΧΟ, ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΕ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΑΒΕΣ. Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΓΥΡΙΣΕΙ ΣΕΛΙΔΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΥΣ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΝΑ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΙΣ ΕΝΔΟΞΕΣ ΗΜΕΡΕΣ. ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΩΝ ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΩΝ

ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΕΡΙΟΔΟ ΑΚΜΗΣ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΟΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΕΜΦΑΝΙΖΟΜΕΝΟΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΥ ΤΗΣ ΥΠΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗΣ «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΑΕ-ΕΝΑΕ» ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ ΝΑΥΠΗΓΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ.

ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 1970 ΠΟΥ ΕΛΗΞΕ ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ, Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΑΚΜΗΣ ΤΗΣ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΕΥΡΩΠΗ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΕΡΙΠΛΟΚΟΥ ΚΟΥΒΑΡΙΟΥ ΠΟΥ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΤΟΣΟ ΙΔΙΩΤΕΣ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ, ΟΙ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΣΑΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΑΡΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ.

ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΓΝΩΡΙΣΑΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΙΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΕΣ. ΩΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ Σ ΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΘΕΣΗ ΑΠΟ ΤΟ 1937. ΌΜΩΣ Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΑΚΜΗΣ ΤΟΥΣ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 1956 ΟΤΑΝ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΝΙΑΡΧΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ.

ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΦΑΣΗ, ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Η ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΚΑΙ Η ΕΥΡΩΠΗ ΗΤΑΝ Η ΕΔΡΑ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ. ΑΥΤΗ Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΚΜΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΘΗΚΕ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 1970. ΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΠΟΥ ΠΛΗΤΤΕΙ ΤΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 1980 ΚΑΤΑΡΡΕΕΙ ΚΑΙ Η ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ, ΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΑΡΧΙΖΕΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΤΗΣ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΆΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗ.

ΤΟ 1985, ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΕΘΝΙΚΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΟΥΝ ΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΝΑΥΠΗΓΗΣΕΙΣ ΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ, ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΑ ΜΕ ΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ BLOHM+VOSS ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΦΡΕΓΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ. Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΥΠΟΒΡΥΧΙΩΝ ΤΥΠΟΥ 214 ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΩΝ 209 (ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ NEPTUNE) ΚΑΙ ΕΚΤΟΤΕ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ «ΔΕΝΟΝΤΑΙ» ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΟΙΟ ΣΤΕΝΑ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΣΥΝΕΧΗ «ΠΡΟΙΚΑ» ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ.

ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 1995 ΕΠΙΛΕΓΕΤΑΙ Η «ΛΥΣΗ» ΤΟΥ 51% – 49% (ΜΕΤΟΧΕΣ ΕΤΒΑ – ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ) Η ΟΠΟΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕ ΕΝΑ ΝΕΟ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ. ΣΤΟ ΜΕΤΑΞΥ ΤΑ ΧΡΕΗ ΤΟΥ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΧΟΥΝ ΦΤΑΣΕΙ ΤΑ 44 ΔΙΣ. ΔΡΑΧΜΕΣ, ΕΝΩ Η ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΠΙΕΖΕΙ ΖΗΤΩΝΤΑΣ Η ΜΟΝΑΔΑ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΩΣ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ Η ΝΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΘΕΙ. ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟ ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΤΟ 49% ΤΩΝ ΜΕΤΟΧΩΝ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙ 8 ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΔΡΑΧΜΩΝ, ΜΕ ΙΣΟΠΟΣΗ ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΜΕΤΟΧΩΝ ΑΝΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΗ ΕΞΟΦΛΗΣΗ. ΟΙ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΑΠΟΔΕΧΟΝΤΑΙ ΤΟ ΚΑΙΝΟΦΑΝΕΣ ΑΥΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΣΩΣΗΣ, ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΣ ΩΣΤΟΣΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ. Η ΕΤΒΑ ΠΡΟΧΩΡΕΙ ΣΕ ΔΙΕΘΝΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΑΝΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ BROWN & ROOT ΜΕ ΑΜΟΙΒΗ 550 ΕΚΑΤ. ΔΡΧ. ΣΥΝ 5% ΕΠΙ ΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΤΟΥ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟΥ. Η BROWN & ROOT ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΙ ΤΟ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟ ΤΟ 1998.

ΤΟ 2001 ΤΟ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟ ΠΕΡΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΕΤΒΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ HDW Η ΟΠΟΙΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΣΩΘΕΙ ΕΞΑΓΟΡΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ THYSSEN (2 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2005) ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΠΕΡΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ. Η ΔΥΣΚΟΛΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ ΤΗΝ THYSSENKRUPP ΝΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ. ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΤΟΥ 2009, ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΕΙ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ, ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΜΕΙΩΜΕΝΗΣ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥΣ. ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΤΑΛΗΓΟΥΝ ΣΤΗΝ ABU DHABI MAR ΑΠΟ ΤΑ ΗΝΩΜΕΝΑ ΑΡΑΒΙΚΑ ΕΜΙΡΑΤΑ.

Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ABU DHABI MAR ΥΠΟΓΡΑΦΤΗΚΕ ΣΤΙΣ 18 MΑΡΤΙΟΥ 2010 ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΕΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΟΦΕΙΛΗΣ ΠΕΡΙ ΤΑ 1,3 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ, ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΥΠΟΒΡΥΧΙΩΝ.


ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ ΗΤΑΝ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΕ ΓΙΑ ΤΙΣ «ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ» ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ. Η ΟΛΗ ΥΠΟΘΕΣΗ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΣΕ ΤΙΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 2008, ΟΤΑΝ Η ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΕΞΕΔΩΣΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΖΗΤΗΣΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΑΝΑΚΤΗΣΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 230 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΧΟΡΗΓΗΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΕΝΑΕ ΜΕΤΑΞΥ 1996 ΚΑΙ 2002 ΥΠΟ ΜΟΡΦΗ ΔΑΝΕΙΩΝ, ΕΓΓΥΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ ΝΑ ΕΓΚΡΙΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ. Η ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΜΗΝΕΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2008, ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ.

ΣΤΙΣ 28 ΙΟΥΝΙΟΥ 2012, ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΧΕ ΠΡΟΣΦΥΓΕΙ Η ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕ ΟΤΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΡΕΣΧΕ ΜΕΝ ΚΑΘ’ ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑΣ ΠΟΥ ΔΙΑΤΗΡΗΣΕ ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΑΡΙΘΜΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΜΕΤΡΑ, ΩΣΤΟΣΟ ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΥΤΕΣ ΔΕΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΑΝ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΠΟΥ ΕΤΑΣΣΕ Η ΑΠΟΦΑΣΗ.

ΤΟ 2015, ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΠΕΣΤΕΙΛΑΝ ΣΤΗΝ ENΑΕ ΕΝΤΑΛΜΑ ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΣ ΥΨΟΥΣ 523 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΣΕ ΣΤΟ 80% ΠΕΡΙΠΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΣ ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΠΟΣΟΥ. ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΙΣ 3 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2017 ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΙΝΗΣΑΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΗΣ ΕΝΑΕ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΝ ΜΕ ΤΙΣ ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΚΑΤΕΣΧΕΣΑΝ ΔΥΟ ΠΛΩΤΕΣ ΔΕΞΑΜΕΝΕΣ ΣΤΙΣ 21 ΜΑΡΤΙΟΥ 2017. ΕΠΙΠΛΕΟΝ, ΣΤΙΣ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2017, ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΕΒΗΣΑΝ ΣΕ ΚΑΤΑΣΧΕΣΕΙΣ ΕΙΣ ΧΕΙΡΑΣ ΤΡΙΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΔΙΑΤΗΡΟΥΣΕ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ Η ΕΝΑΕ. ΕΝΤΟΥΤΟΙΣ, ΕΛΛΕΙΨΕΙ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ, ΔΕΝ ΑΝΑΚΤΗΘΗΚΕ ΚΑΝΕΝΑ ΠΟΣΟ.

ΤΕΛΙΚΑ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΥΡΙΖΑ ΤΟ 2018 ΕΠΕΛΕΞΕ ΓΙΑ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΤΗ ΛΥΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗΣ Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΛΑΒΕ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΥ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ.

ΟΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΕΣ

ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΕΠΙΣΗΜΩΣ ΕΧΟΥΝ ΕΚΦΡΑΣΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΔΥΟ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ Ο ΟΜΙΛΟΣ ONEX ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΞΕΝΟΚΩΣΤΑ ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΥΡΟΥ ΚΑΙ ΕΜΠΛΕΚΕΤΑΙ ΗΔΗ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΥΣΧΙΔΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ NORTH STAR ΤΟΥ ΈΛΛΗΝΑ ΕΦΟΠΛΙΣΤΗ ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΠΡΙΟΒΟΛΟΥ.

Ο ΟΜΙΛΟΣ ONEX ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΟΤΙ ΚΑΤΕΧΟΝΤΑΣ ΤΑ ΤΡΙΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ (ΝΕΩΡΙΟ, ΕΛΕΥΣΙΝΑ ΚΑΙ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ) ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΕΝΑ ΙΣΧΥΡΟ HUB ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΟΜΩΣ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΝΑΥΠΗΓΗΣΗ ΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΠΛΟΙΩΝ. ΜΑΖΙ ΤΟΥ Ο ΟΜΙΛΟΣ ONEX ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ DFC, ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΑΥΠΗΓΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΕΝΑ ΦΡΕΝΟ ΣΤΗΝ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΣΩ COSCO ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΤΟΥΣ ΠΛΟΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΤΟΥΣ ΣΧΕΔΙΩΝ.

Ο ΟΜΙΛΟΣ ΟΝΕΧ ΕΠΙΖΗΤΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΑΥΤΟ Ο Κ. ΞΕΝΟΚΩΣΤΑΣ, ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΒΡΕΘΕΙ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΣΕ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΕΒΕΠ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕΤΟΧΩΝ ΣΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΤΗΣ ΟΜΙΛΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ΚΑΙ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ.

ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΕΒΕΠ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ, ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ: «ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ, ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ 12ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2020, ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝΤΑΣ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ 17.000 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΜΕ ΣΥΝΟΛΟ 70.000 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ, ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΤΗΝ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΕΝΙΑΙΟ ΝΑΥΠΗΓΙΚΟ ΚΟΜΒΟ, ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ, ΥΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΟΝΕΧ SHIPYARDS, ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΥΡΟΥ. Ο ΌΜΙΛΟΣ, ΜΕ ΤΗ ΣΥΖΕΥΞΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ, ΤΗΣ ΣΥΡΟΥ, ΤΗΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΕΝΑΝ ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η ΧΩΡΑ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΟΝ ΔΙΕΘΝΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ, Ο ΦΟΡΕΑΣ ΘΑ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΘΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΥΡΕΙΑΣ ΚΛΙΜΑΚΟΣ ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ, ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΘΕ ΤΥΠΟΥ ΠΛΟΙΟΥ, ΤΟΣΟ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ, ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΥΜΜΑΧΙΚΩΝ ΣΤΟΛΩΝ.

ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΕΒΕΠ ΘΕΩΡΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗΣ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ ΚΡΙΣΙΜΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ, ΜΕΤΑΞΥ ΗΠΑ ΚΑΙ ΕΛΛΑΔΑΣ, Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΤΟΝ ΕΠΑΝΑΠΑΤΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΚΤΗΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΤΗ ΧΩΡΑ, ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΝΕΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ».

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ Ο ΟΜΙΛΟΣ NORTH STAR ΘΑ ΚΑΤΕΒΕΙ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ, ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΑΜΙΓΩΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ. Ο ΟΜΙΛΟΣ ΤΗΣ NORTH STAR ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ, ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΙ, ΝΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΠΛΕΙΟΔΟΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗ ΤΗΣ ΕΝΑΕ (ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ), ΔΙΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΤΟΥ PYLETECH SHIPYARDS (ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ PYLETECH TECHNOLOGIES). ΌΠΩΣ ΠΡΟΣΘΕΤΕΙ, ΠΗΡΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ IHS MARKIT, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΟΧΕΥΟΥΝ ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (ΝΑΥΠΗΓΗΣΗ ΣΚΑΦΩΝ ΥΨΗΛΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΑΕΡΟΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ Κ.ΛΠ.) ΚΑΙ ΕΧΟΝΤΑΣ ΠΟΛΥΕΤΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΝΑΥΠΗΓΗΣΗΣ ΔΕΚΑΔΩΝ ΠΛΟΙΩΝ.

Η PYLETECH SHIPYARDS ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΜΙΓΩΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η PYLETECH TECHNOLOGIES, ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΚΠΟΝΗΣΕΙ ΕΝΑ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΟΠΩΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΑΞΟΝΕΣ: Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ Ο ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟΥ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΕΘΝΩΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ. Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ, ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟΥ, ΕΝΟΣ ΚΕΝΤΡΟΥ ΈΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΣΤΕΝΑ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ, ΘΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΝΕΙ ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΝΕΑ ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΘΑ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΙΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΤΟΥ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟΥ. Ο ΤΡΙΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΝΕΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΣΕ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΤΟΜΕΙΣ, ΠΟΥ ΘΑ ΒΕΛΤΙΩΣΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΙΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΚΑΙ Ο ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ, ΜΕ ΤΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ, ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΓΧΩΡΙΑΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ.

ΣΕ ΟΡΙΖΟΝΤΑ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑΣ, Η ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ Ο ΟΜΙΛΟΣ ΘΑ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ ΤΑ 700 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ 1.600 ΑΜΕΣΕΣ ΚΑΙ 6.000 ΕΜΜΕΣΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. ΕΠΙΣΗΣ, ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΤΗΣ PYLETECH TECHNOLOGIES ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΣΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ, ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΣΟΔΑ, ΣΤΟ ΑΕΠ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΖΕΙ Ο ΟΜΙΛΟΣ NORTH STAR.ΠΗΓΗ:EURO2DAY, ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ


Ο ΟΜΙΛΟΣ NORTH STAR ΔΗΛΩΝΕΙ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΣΤΟΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΕΝΑ ΔΙΕΘΝΩΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ, ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΚΑΙ ΚΕΡΔΟΦΟΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΚΑΦΩΝ ΥΨΗΛΗΣ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ (ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΙΚΩΝ), ΘΑ ΠΑΡΑΓΕΙ ΕΞΑΓΩΓΙΜΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΥΨΗΛΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ. ΕΠΙΣΗΣ, ΟΠΩΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΕΙ, Ο ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ, ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΗ ΓΝΩΣΤΟΙ ΟΙ ΑΚΡΙΒΕΙΣ ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΚΙΝΗΤΟ ΣΤΟΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΙ ΤΗ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΝΟ5, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΤΗΣ Η ΕΤΑΔ

ΠΑΝΤΩΣ ΤΟ ΤΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Ο ΚΑΘΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΣ ΛΙΓΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΚΑΘΩΣ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΙΟΔΟΤΙΚΟΣ ΧΩΡΙΣ ΚΑΠΟΙΟ ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΟΥ ΤΙΜΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΟΙΣ ΜΕΤΡΗΤΟΙΣ. ΈΤΣΙ ΟΠΟΙΟΣ ΔΩΣΕΙ ΤΑ ΠΙΟ ΠΟΛΛΑ ΣΤΙΣ 27 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΤΙΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ. ΕΠΙΣΗΣ ΛΟΓΩ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΔΕΝ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΩΝ.

ΌΠΩΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΕΙΤΑΙ ΤΟ ΟNALERT, ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΥΠΗΡΞΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΠΟ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΩΣΤΟΣΟ ΔΕΝ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΔΙΑΤΕΘΕΙΜΕΝΟΙ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟΥ ΕΑΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ Η ΑΝΑΘΕΣΗ ΕΡΓΩΝ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ.


ΟΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΕΝΑΕ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2024, ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΜΗ ΑΝΑΚΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΔΟΘΕΙ ΠΡΟ ΕΙΚΟΣΑΕΤΙΑΣ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΘΙΣΤΟΥΝ ΑΔΥΝΑΤΗ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΠΡΟΙΚΑ ΤΩΝ ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ.

ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΜΕΤΑ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ Η ΝΕΑ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΤΩΝ «ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ» ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΕΡΓΟ ΠΕΡΑΝ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ.

ΠΡΙΝ ΤΟ «ΚΛΕΙΣΙΜΟ» ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΟΙ ΔΥΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ, Η ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΤHYSSENKRUPP ΚΑΙ Η ΑΡΑΒΙΚΗ ABU DHABI MAR, ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΑΝ ΝΑ ΦΕΡΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΤΡΙΤΗ ΧΩΡΑ.

Η ΠΡΟΙΚΑ

Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΚΑΙ Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΆΓΚΥΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗ «ΓΑΛΑΖΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ» ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΣΠΕΥΣΕΙ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΑΜΥΝΤΙΚΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΤΕ ΑΦΟΡΟΥΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΟΠΛΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΙΤΕ ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ.

ΌΠΩΣ ΕΓΡΑΨΕ ΤΗΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΤΟ ONALERT ΣΤΙΣ ΑΜΕΣΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΆΜΥΝΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΦΡΕΓΑΤΩΝ, ΤΥΠΟΥ MEKO, ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΣΤΟ ΣΤΟΛΟ ΤΟΥ ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ. ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΟΤΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ ΜΕΣΗΣ ΖΩΗΣ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΦΡΕΓΑΤΩΝ, ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 160 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΕΥΡΩ, ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΑΥΠΗΓΗΣΗΣ ΔΥΟ ΝΕΩΝ ΥΠΟΒΡΥΧΙΩΝ , ΤΥΠΟΥ 214, ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΝΟΣ ΔΙΣ ΕΥΡΩ, ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΦΘΗΚΕ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ Ν.3885 ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ «ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ Α.Ε.» ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΩΝ ΥΠΟΒΡΥΧΙΩΝ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ, ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΗΝ «ΠΡΟΙΚΑ» ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ.ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΑΛΑΤΖΑ

ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥ ONALERT, ΕΝΤΟΝΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΕΧΕΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙ Ο ΟΜΙΛΟΣ NORTH STAR GROUP, ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ΕΦΟΠΛΙΣΤΗ Θ. ΠΡΙΟΒΟΛΟΥ. Ο ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΔΙΑΤΕΘΕΙΜΕΝΟΣ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥ Η ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΝΑΕ Η ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ, ΤΗΣ ΝΟ 5 ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ ΤΩΝ 500.000 ΤΟΝΩΝ, ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΤΑΔ. ΤΑ ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΔΕΝ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΟΥΝ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΕΠΕΝΔΥΤΩΝ ΠΛΗΝ ΤΟΥ ΕΦΟΠΛΙΣΤΗ ΠΡΙΟΒΟΛΟΥ, ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΣΥΖΗΤΕΙΤΑΙ ΤΟΥΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥΣ 10 ΜΗΝΕΣ.
ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΩΝ ΕΝΑΕ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΣΕΡΝΕΤΑΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ. ΟΙ ΗΓΕΣΙΕΣ ΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΟΥ ΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΤΟ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ ΕΝΑΕ ΔΙΑΜΗΝΥΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΟΤΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ 15ΝΘΗΜΕΡΟ ΤΟΥ ΙΟΥΛΙΟΥ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΕΚΔΟΘΕΙ ΟΙ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΟΡΙΖΕΙ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, Η ΟΠΟΙΑ ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΤΟΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ ΚΑΙ ΑΦΟΡΑ ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΚΡΙΣΙΜΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΑ ΕΝΑΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗ.
ΠΗΓΗ:EURO2DAY, ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ.


 ΖΗΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΝΑΕ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΟΥ ΝΑΥΠΗΓΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ, ΕΝΩ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΕΚ ΤΩΝ ΩΝ ΟΥΚ ΑΝΕΥ ΠΩΣ ΤΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕ «ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ» ΝΑΤΟΪΚΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΧΘΕΣ ΤΕΤΑΡΤΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΑ ΕΝΑΕ ΑΠΟ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΤΟΥ, ΚΑΙ ΕΓΙΝΕ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΟΝ ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗ ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΧΙΜΗΧΑΝΙΚΟ ΤΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΘΕΣΕ ΣΕ ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΑ ΕΝΑΕ ΓΙΑ ΟΦΕΙΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΕΓΓΡΑΦΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΜΟΔΙΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΕΦΘΑΝΑΝ ΤΑ 524.896.095,75 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΝ ΣΕ ΤΑΜΕΙΑΚΩΣ ΒΕΒΑΙΩΘΕΙΣΕΣ ΣΤΙΣ 11.03.2016 ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ (ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ Ε.Ε.), ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΣΤΕΙ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΗΤΕΣ ΕΝΩ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΙΣ ΞΕΠΕΡΝΟΥΝ ΤΑ 567 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ. ΑΚΟΜΗ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΟΦΕΙΛΗ 94.877.073,51 ΕΠΙΣΗΣ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ. ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΟΙ ΟΦΕΙΛΕΣ ΕΙΝΑΙ 24.395.170 ΕΥΡΩ, ΠΛΕΟΝ ΤΟΚΩΝ, ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΑ ΕΝΑΕ ΧΡΩΣΤΟΥΝ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΟΣΟ 176.408.528 ΕΥΡΩ.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΤΑΣΘΑΛΙΕΣ-ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ κλπ ΣΤΑΜΑΤΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΟΡΕΑ Ε.ΣΥ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΥ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΤΑΙ ΚΑΤΩΤΕΡΩ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΡΙΓΜΕΝΟ ΕΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΑΡΤΕΜΗ ΣΩΡΡΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΡΧΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ 2,3 ΤΡΙΣ ΕΥΡΩ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΣΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ΤΩΝ ΑΥΤΟΧΘΟΝΩΝ ΚΥΡΙΑΡΧΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ. ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΘΑ ΠΕΡΙΕΛΘΟΥΝ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ ΟΤΑΝ ΤΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΛΑΒΕΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ «ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ – Ε.ΣΥ.».

 

 ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

14.1. ΠΑΓΙΑ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΕΙΡΗΝΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΕΤΟΙΜΟΣ ΓΙΑ ΠΟΛΕΜΟ.
14.2. Η ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΕΥΗΜΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΔΟΥ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΈΘΝΟΥΣ.
14.3. ΟΙ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΘΑ ΕΝΙΣΧΥΘΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟ ΞΗΡΑΣ 
ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΜΕ ΤΑ ΠΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΟΠΛΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩΝ ΟΠΛΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΜΙΓΩΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ.

14.4. ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΑ ΣΥΝΟΡΑ, ΤΟΣΟ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ. ΌΛΕΣ ΟΙ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΘΑ ΕΠΑΝΔΡΩΘΟΥΝ ΜΕ ΥΠΕΡΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΜΕΣΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΤΟΣΟ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΕ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ.
14.5. ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΘΑ ΤΗΡΗΘΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΣΙΤΙΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΝΗ ΣΤΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ. ΘΑ ΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΥΨΗΛΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΙΜΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ.
14.6. ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΥΨΗΛΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΑΥΣΤΗΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ ΑΜΕΣΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΣΤΗ ΞΗΡΑ, ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ.
14.7. ΘΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΕΙ ΔΙΕΘΝΩΣ ΚΑΘΕ ΔΥΝΑΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΕΡΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΣΚΟΠΟΥ. ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ 
ΣΕΛΙΔΑ 28 ΑΠΟ 40  
ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΚΑΙ ΕΦΕΥΡΕΤΩΝ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΕΣ ΣΤΗΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ.
14.8. ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΔΙΑΡΡΟΗ ΤΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΑΥΤΩΝ ΕΦΕΥΡΕΣΕΩΝ ΠΡΟΣ ΞΕΝΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΕΝΤΡΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΣΣΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ.
14.9. ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΕΝΑΝΤΙ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ, ΤΟΥΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΔΙΟ ΣΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΣ ΤΟΥΣ.
14.10. Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ, ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ, ΩΣΤΕ ΑΠΕΡΙΣΠΑΣΤΟΙ ΝΑ ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ.
14.11. Η ΓΝΩΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΗ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΚΑΙ ΩΣ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΤΕΡΟΥΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΥΣ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΠΛΙΤΕΣ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ.
14.12. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΣΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΥΨΙΣΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΟΣ, ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΛΑΒΕΙ.


ΝΑΝΑ ΕΜΕΝΙΔΟΥ

https://draft.blogger.com/blog/posts/7099650821137061757

ΠΑΛΛΑΔΑ ΑΘΗΝΑ

https://draft.blogger.com/blog/posts/4750588357901248088

Nana Emenidou

https://www.facebook.com/EmenidouNana

Ομάδα για Νανα Εμενιδου υπ.βουλευτης ΑΘεσσαλονικης

https://www.facebook.com/groups/480017989312584

Νανα Εμενιδου υπ.βουλευτης ΑΘεσσαλονικης

https://www.facebook.com/profile.php?id=100064120325036

ΕΜΕΝΙΔΟΥ ΝΑΝΑ

https://twitter.com/emenidounana

ΠΑΛΛΑΔΑ ΑΘΗΝΑ

https://twitter.com/home

 

 


Σάββατο 26 Μαρτίου 2022

ΘΑ ΕΧΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΤΑ 600 ΔΙΣ ΤΟΥ ΑΡΤΕΜΗ ΣΩΡΡΑ,ΠΟΥ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΑ ΚΡΥΨΟΥΝ

   400 ΧΡΟΝΙΑ Ο ΕΛΛΗΝ ΠΛΗΡΩΝΕ ΣΤΟΝ ΣΟΥΛΤΑΝΟ:

[ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ 200 ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΣΤΙΣ ΞΕΝΟΔΟΥΛΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ]

1)ΤΟΝ ΦΟΡΟ ΤΗΣ ΔΕΚΑΤΗΣ
2)ΤΟ ΧΑΡΑΤΣΙ, ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΕΙΧΕ ΓΗ
3)ΤΟΝ ΚΕΦΑΛΙΚΟ ΦΟΡΟ [ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ]
4)ΦΟΡΟΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΚΕΦΑΛΙ ΖΩΟΥ
5)ΦΟΡΟΣ ΕΣΤΙΑΣ[ΣΠΙΤΙΟΥ]
6)ΦΟΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΠΑΧΗΔΕΣ [ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΕΧΕΙ ΑΛΟΓΟ ΔΛΔ]
7)ΦΟΡΟΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΣΥΚΩΝ
8)ΦΟΡΟΣ ΣΤΑΦΙΔΑΣ
9)ΦΟΡΟΣ ΑΜΠΕΛΟΥ
10) ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΣΧΡΟΤΕΡΟΝ ΤΟ ΠΑΙΔΟΜΑΖΩΜΑ. Ο ΕΛΛΗΝ ΄΄ΕΔΙΝΕ΄΄ ΤΑ ΑΓΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΓΕΝΙΤΣΑΡΟΙ,ΚΑΙ ΣΚΟΤΩΝΑΝ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝ

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΠΑΙΡΝΕ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟ ΡΑΓΙΑ ΕΙΔΙΚΟ ΦΟΡΟ ΠΟΥ ΛΕΓΟΤΑΝ ΡΟΓΑ Η ΖΗΤΕΙΑ.

ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ Ο ΕΛΛΗΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΑ ΙΔΙΑ, ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ
ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ?
ΑΥΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ, ΤΑ ΧΑΝΕΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ,ΓΙΑΤΙ ΕΔΩ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΜΕΛΛΟΝ ΚΑΙ ΟΡΑΜΑ,ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΩΝ ΟΜΜΑΤΙΩΝ ΤΟΥ ,ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΞΕΝΑ

ΕΛΛΗΝ ΠΟΛΙΤΗ ΜΟΥ
ΜΠΟΡΕΙΣ ΤΩΡΑ,ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ , ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙΣ,ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΑΤΡΑΚΥΛΑ
ΕΙΣΑΙ Ο ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΚΑΙ ΣΟΥ ΤΟ ΚΡΥΒΟΥΝ

ΜΠΕΣ ΚΑΙ ΔΕΣ ΤΙ ΧΡΗΜΑ ΕΧΕΙΣ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ
ΕΧΕΙΣ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ,ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ [ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ]

ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΧΕΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΧΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΤΑ 600 ΔΙΣ ΤΟΥ ΑΡΤΕΜΗ ΣΩΡΡΑ,ΠΟΥ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΑ ΚΡΥΨΟΥΝ ,ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΑ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ

ΕΝΩΣΟΥ ΣΤΟΝ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ Ε.ΣΥ,ΚΑΙ ΕΛΑ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ,ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΣ-ΠΑΡΑΛΟΓΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ,ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΑ ΗΝΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΣΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ,ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΡΙΑ

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ

Οταν κοιμάται η κυβέρνηση Μητσοτάκη,οι γείτονες ξεσαλώνουν

  Οταν κοιμάται η κυβέρνηση Μητσοτάκη,οι γείτονες ξεσαλώνουν Εθνική κατάντια και ντροπή η Ελληνική μέχρι τώρα βραχονησίδα Ζουράφα να βρίσκετ...