Παρασκευή 15 Απριλίου 2022

ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ

  ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ




ΤΟ ΔΙΑΣΗΜΟΤΕΡΟ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΚΟΣΜΟ ΜΑΡΜΑΡΟ, Η ΠΑΡΙΑ ΛΙΘΟΣ, ΕΞΟΡΥΣΣΟΤΑΝ ΣΤΑ ΠΟΛΥΑΡΙΘΜΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΟΡΕΙΝΟ ΟΓΚΟ ΤΩΝ ΑΓ. ΠΑΝΤΩΝ (ΟΡΟΣ ΜΑΡΠΗΣΣΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ). ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΠΟΙΚΙΛΙΕΣ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ, Η ΔΙΑΣΗΜΟΤΕΡΗ ΗΤΑΝ ΕΚΕΙΝΗ ΤΟΥ ΛΥΧΝΙΤΗ ΜΕ ΟΛΟΛΕΥΚΟ ΧΡΩΜΑ, ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΗΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΑΓΑΛΜΑΤΟΠΟΙΙΑ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΠΕΡΙΖΗΤΗΤΗ ΑΠΟ ΚΟΡΥΦΑΙΟΥΣ ΓΛΥΠΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΛΑΤΕΙΑ ΤΟΥΣ.

ΤΟ ΛΑΤΟΜΕΙΟ ΣΤΟΥΣ ΛΑΚΚΟΥΣ.

ΣΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ, Ο ΛΥΧΝΙΤΗΣ, Η ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΔΙΕΙΣΔΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΕΩΣ ΚΑΙ 35 ΧΙΛ. ΕΝΑΝΤΙ 25 ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΤΗΣ ΚΑΡΡΑΡΑ ΚΑΙ 15 ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΝΤΕΛΙΚΟ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΩΣ ΠΑΡΟΣ-1 ΚΑΙ ΕΞΟΡΥΣΣΟΤΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΑΠΟ ΤΑ ΥΠΟΓΕΙΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΤΩΝ ΝΥΜΦΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΝΟΣ ΣΤΟ ΜΑΡΑΘΙ. ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΔΥΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΑΡΟΣ-2 ΚΑΙ ΠΑΡΟΣ-3 ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΑΠΟ ΤΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΛΑΚΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΟΙΛΑΔΑΣ ΧΩΡΙΔΑΚΙ, ΚΑΘΑΡΟΥ ΛΕΥΚΟΥ ΕΩΣ ΚΥΑΝΟΓΚΡΙΖΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΙΟ ΧΟΝΔΡΟΚΟΚΚΟΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΛΥΧΝΙΤΗ, ΣΤΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ. ΤΑ ΚΟΙΤΑΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΑΥΤΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΕΙΧΑΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΗΔΗ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΠΕΡΙΟΔΟ (7ΟΣ-6ΟΣ ΑΙ. Π.Χ.) ΚΑΙ ΕΙΧΑΝ ΑΠΟΔΩΣΕΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΤΟΥ ΛΥΧΝΙΤΗ. ΟΙ ΕΞΟΡΥΞΕΙΣ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΣΤΟΥΣ ΛΑΚΚΟΥΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ, ΕΙΝΑΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΕΚΕΙΝΕΣ ΣΤΟ ΜΑΡΑΘΙ.

ΥΠΟΓΕΙΑ ΣΤΟΑ ΣΤΟ ΜΑΡΑΘΙ ΠΑΡΟΥ.

ΣΤΗΝ ΚΟΙΛΑΔΑ ΧΩΡΙΔΑΚΙ, Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΞΟΡΥΞΗΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΛΑΚΚΟΥΣ, ΣΤΑ ΘΑΨΑΝΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΑΚΚΟΥΣ, ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΩΝ ΘΑΨΑΝΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΥΠΟΓΕΙΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΣΤΙΣ ΣΠΗΛΙΕΣ. ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΜΕΓΑΛΑ ΟΡΥΓΜΑΤΑ ΛΑΞΕΥΜΕΝΑ ΣΤΟΝ ΒΡΑΧΟ ΕΝΩ ΣΤΟΝ ΠΥΘΜΕΝΑ ΤΟΥΣ ΣΩΖΟΝΤΑΙ ΣΗΡΑΓΓΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΟΡΥΞΗ ΤΟΥ ΜΑΡΜΑΡΟΥ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΥΠΟΓΕΙΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΙΟΥ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΚΟΙΛΑΔΑΣ, ΣΤΟΥΣ ΛΑΚΚΟΥΣ, ΣΩΖΕΤΑΙ ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΛΑΤΟΜΕΙΩΝ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΞΟΡΥΞΗΣ, ΛΑΞΕΥΜΕΝΩΝ ΣΤΙΣ ΠΛΑΓΙΕΣ ΤΟΥ ΛΟΦΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΣΩΡΟΥΣ ΜΠΑΖΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΤΗΣ ΛΑΞΕΥΣΗΣ ΡΙΓΜΕΝΟΥΣ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥΣ. Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΗΜΙΕΡΓΩΝ ΣΤΟΥΣ ΣΩΡΟΥΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ ΤΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΛΑΚΚΟΥΣ ΗΤΑΝ ΣΕ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΛΑΣΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ. ΑΠΟ ΕΔΩ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΠΙΓΡΑΦΗ ΣΤΗΛΗ ΌΡΟΣ ΠΟΛΕΩΣ ΤΟΥ Β’ ΜΙΣΟΥ ΤΟΥ 4ΟΥ ΑΙΩΝΑ ΠΟΥ ΙΣΩΣ ΥΠΟΔΗΛΩΝΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΩΝ ΛΑΤΟΜΕΙΩΝ.

ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ, ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΚΡΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΟΥ LOUIS-FRANÇOIS-SEBASTIEN FAUVEL ΓΑΛΛΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ, ΔΙΠΛΩΜΑΤΗ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΥ.

ΣΥΝΗΘΩΣ, Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ ΕΞΑΝΤΛΕΙΤΑΙ ΣΤΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΣΤΟ ΜΑΡΑΘΙ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗΝ ΣΤΟΑ ΤΩΝ ΝΥΜΦΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΓΝΩΣΤΗ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΑΝΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΕΝΕΠΙΓΡΑΦΟΥ ΑΝΑΓΛΥΦΟΥ ΤΩΝ ΝΥΜΦΩΝ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΠΕΡΙΠΟΥ ΤΟΥ 4ΟΥ ΑΙ. Π.Χ. ΠΟΥ ΚΟΣΜΕΙ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΤΑΥΤΙΣΤΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟ.             

ΤΟ ΑΝΑΓΛΥΦΟ ΤΩΝ ΝΥΜΦΩΝ (4ΟΣ ΑΙ.Π.Χ.) ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΗΣ ΝΟΤΙΑΣ ΣΤΟΑΣ ΤΩΝ ΛΑΤΟΜΕΙΩΝ. THE RELIEF OF THE NYMPHS (4TH C. BC) AT THE ENTRANCE OF THE SOUTH GALLERY OF THE QUARRIES.ΥΠΟΓΕΙΑ ΣΤΟΑ ΤΩΝ ΛΑΤΟΜΕΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΡΑΘΙ

    


ΤΟ ΑΝΑΓΛΥΦΟ ΠΡΟΣΕΙΛΚΥΣΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΗΓΗΤΩΝ, ΟΠΩΣ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ LE BAS (1868) ΚΑΙ STUART (1882), ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ, Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΝΑΓΛΥΦΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ ΛΕΙΠΕΙ ΕΝΑ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΜΕ ΔΥΟ ΜΟΡΦΕΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΔΕΞΙΑ ΠΟΥ ΕΝΤΟΠΙΣΤΗΚΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΣΚΑΛΑ ΤΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΥΛΗΣ ΣΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΑΓ. ΜΗΝΑ. ΚΑΙ ΕΝΩ ΤΟ ΛΑΤΟΜΕΙΟ ΤΩΝ ΝΥΜΦΩΝ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΓΛΥΦΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΩΣ ΠΡΟΣΕΙΛΚΥΕ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ, ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΑ ΜΟΝΟΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΟΝ ΑΠΟ ΣΩΡΟΥΣ ΛΑΤΥΠΗΣ.

Ο ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΗΝΙΟΧΟΣ ΤΗΣ MOZIA ΣΤΗΝ ΣΙΚΕΛΙΑ ΑΠΟ ΛΥΧΝΙΤΗ, ΕΡΓΟ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΠΑΡΙΟΥ ΓΛΥΠΤΗ.

ΑΝΤΙΘΕΤΑ, ΤΟ ΑΛΛΟ ΥΠΟΓΕΙΟ ΛΑΤΟΜΕΙΟ ΣΤΟ ΜΑΡΑΘΙ, ΓΝΩΣΤΟ ΩΣ ΤΟ ΛΑΤΟΜΕΙΟ ΤΟΥ ΠΑΝΟΣ, ΟΠΩΣ ΟΝΟΜΑΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΔΡΕΑ ΚΟΡΔΕΛΛΑ (1884), ΠΕΡΙ ΤΑ 600 Μ. ΝΟΤΙΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΠΛΕΥΡΑ ΑΠΟ ΕΚΕΙΝΟ ΤΩΝ ΝΥΜΦΩΝ, ΗΤΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΠΡΟΣΙΤΟ, ΟΠΩΣ ΦΑΝΕΡΩΝΕΙ ΚΑΙ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΟΝΟΜΑΤΩΝ ΓΡΑΜΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΤΟΙΧΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΟΦΗ ΤΟΥ ΣΠΗΛΑΙΟΥ, ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΩΝ ΠΕΡΙΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ 18ΟΥ ΚΑΙ 19ΟΥ ΑΙΩΝΑ, ΟΠΩΣ FAUVEL 1789, BROOKE 1818, DAURIAC 1819, PRADIER 1833, CORDIER 1858, SIEGEL 1861 ΚΛΠ.
ΓΙΑ ΕΝΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑ, Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΛΑΤΟΜΕΙΟ ΕΓΙΝΕ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΗ ΛΟΓΩ ΣΤΕΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΤΟΥ ΑΠΟ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΦΕΡΤΑ ΥΛΙΚΑ ΑΛΛΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΤΟΥ 20ΟΥ ΑΙΩΝΑ, Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΚΑΤΕΣΤΗ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΕΥΚΟΛΗ ΩΣΤΕ ΝΕΟΤΕΡΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΑΦΗΣΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥΣ (ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ) ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΔΙΠΛΑ ΣΕ ΕΚΕΙΝΑ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ. Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΣΤΟ ΛΑΤΟΜΕΙΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΥΠΟΓΕΙΑ ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ, ΣΤΟ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ ΥΨΟΜΕΤΡΙΚΑ ΣΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΒΑΣΗ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΒΑΘΥΤΕΡΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥ ΛΑΤΟΜΕΙΟΥ.

Η ΝΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΙΩΝΙΟΥ ΑΠΟ ΠΑΡΙΑΝΟ ΜΑΡΜΑΡΟ, ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ.


Ο ΠΡΩΤΟΣ ΧΩΡΟΣ ΔΙΑΣΩΖΕΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΒΑΘΜΙΔΩΤΗΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΟΓΚΟΜΑΡΜΑΡΩΝ ΕΝΩ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΤΕΝΟΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΠΕΡΑΣΜΑΤΟΣ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΛΕΥΡΙΚΗΣ ΑΠΟΘΕΣΕΩΣ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΞΟΡΥΞΗΣ, ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΧΩΡΟ ΜΕ ΕΜΦΑΝΗ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑ ΘΑΛΑΜΩΝ ΚΑΙ ΣΤΥΛΩΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΟΠΟΥ ΤΟ ΣΤΡΩΜΑ ΕΜΦΑΝΙΖΕ ΜΙΚΡΕΣ ΚΛΙΣΕΙΣ.
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΑΛΑΚΤΙΤΩΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΗΚΟΥΣ ΣΤΗΝ ΟΡΟΦΗ ΤΩΝ ΥΠΟΓΕΙΩΝ ΑΝΟΙΓΜΑΤΩΝ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΕΓΙΝΕ ΣΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ. ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΔΙΑΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΕΞΟΡΥΞΗ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΩΝ ΟΓΚΩΝ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΕΝΟΣ, ΟΤΑΝ ΠΡΟΕΚΥΠΤΕ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΚΑΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΙΤΑΣΜΑ.

ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ ΠΡΟΗΛΘΕ ΤΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟΤΕΡΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΠΡΟΤΙΜΗΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΦΙΛΟΤΕΧΝΗΘΗΚΑΝ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΙΚΑ ΓΛΥΠΤΙΚΑ ΕΡΓΑ. Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΙΑΝΟΥ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΕΝΩ ΜΑΡΤΥΡΕΙΤΑΙ ΗΔΗ ΣΤΟΝ 7Ο ΑΙΩΝΑ Π.Χ. ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΑΞΕΥΣΗ ΑΝΑΓΛΥΦΩΝ ΣΤΗΛΩΝ, ΟΠΩΣ ΜΑΡΤΥΡΕΙ ΚΑΙ Η ΕΠΙΤΥΜΒΙΑ ΣΤΗΛΗ ΣΕ ΧΑΜΗΛΟ ΑΝΑΓΛΥΦΟ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΟΙΚΙΑΣ, ΚΑΙ ΛΥΧΝΩΝ ΜΕ ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΒΡΕΘΕΙ ΣΤΗΝ ΛΕΚΑΝΗ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ, ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗΝ ΙΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ, ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΠΤΗ ΜΝΗΜΕΙΑΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ Η ΠΑΡΙΑ ΛΙΘΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΜΕΣΟΝ ΤΟΝ 6Ο ΑΙΩΝΑ Π.Χ., ΟΠΟΤΕ ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΡΧΕΙ ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΚΤΟΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΝΑΞΙΑΚΟ, ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΑΚΟΜΗ ΣΤΟΥΣ ΚΛΑΣΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΧΡΟΝΟΥΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΚΟΥΣ (2ΟΣ-3ΟΣ ΑΙ. Μ.Χ.).

ΤΟ ΔΙΑΣΗΜΟΤΕΡΟ ΙΣΩΣ ΑΓΑΛΜΑ ΤΗΣ ΡΩΜΑΪΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ, Ο ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΤΗΣ PRIMA PORTA ΑΠΟ ΛΥΧΝΙΤΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ, ΟΠΩΣ Η ΜΑΡΜΑΡΙΝΗ ΓΟΡΓΩ ΤΟΥ Β’ ΤΕΤΑΡΤΟΥ ΤΟΥ 6ΟΥ ΑΙΩΝΑ Π.Χ., ΕΡΓΟ ΑΝΩΝΥΜΟΥ ΓΙΑ ΜΑΣ ΠΑΡΙΑΝΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΠΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ ΤΗΝ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ ΜΙΑΣ ΜΟΡΦΗΣ ΕΝΑΝ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΑΙΩΝΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΑΚΕΦΑΛΗ ΝΙΚΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΟΡΜΗΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΘΩΣ ΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙ ΟΡΜΗΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΙΘΕΡΕΣ, ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΙΩΝ ΓΛΥΠΤΩΝ ΣΕ ΧΡΟΝΟΥΣ ΠΟΥ «ΑΛΛΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΟΥΤΕ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ» ΟΠΩΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΧΕΙ ΠΕΙ Ο ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΣ ΧΡ. ΚΑΡΟΥΖΟΣ (1938). ΤΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΠΑΡΙΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΛΥΑΡΙΘΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ ΥΠΗΡΞΑΝ ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΑ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΕ ΜΙΑ ΤΟΣΟ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΩΣΤΕ ΝΩΡΙΣ ΤΟΝ 6Ο ΑΙΩΝΑ Η ΠΑΡΟΣ ΑΝΕΠΤΥΞΕ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΣΧΟΛΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΕ ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΚΟΣΜΟ ΕΝΩ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ Η ΕΞΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΠΑΡΙΑΝΟΥ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΣΕ ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΕΚΤΟΣ ΠΑΡΟΥ, ΠΡΟΣΦΕΡΕ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΠΛΟΥΤΟ ΚΑΙ ΙΣΧΥ. ΈΤΣΙ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΠΑΡΙΩΝ ΓΛΥΠΤΩΝ ΚΑΙ Η ΠΑΡΙΑ ΛΙΘΟΣ ΚΑΤΕΚΛΥΣΑΝ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΙΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΝΤΙΝΗ ΔΗΛΟ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ, ΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΕΝ ΓΕΝΕΙ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΑ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΩΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΔΥΣΗ (ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ) ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΛΙΒΥΗ ΣΤΗΝ Β. ΑΦΡΙΚΗ.ΝΤΟΡΑ ΚΑΤΣΩΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΔΡ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ (CORNELL UNIVERSITY) ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΑΠΚ

 

ΠΟΛΛΟΙ ΓΛΥΠΤΕΣ, ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΛΕΟΝ ΔΙΑΣΗΜΟΙ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΣΕ ΠΑΡΙΑΝΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΠΟΥ ΣΤΗΘΗΚΑΝ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΟΠΩΣ Ο ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΗΝΙΟΧΟΣ ΤΗΣ MOZIA ΣΤΗΝ ΣΙΚΕΛΙΑ ΑΠΟ ΛΥΧΝΙΤΗ, ΕΡΓΟ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΠΑΡΙΟΥ ΓΛΥΠΤΗ, Η ΝΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΙΩΝΙΟΥ, Ο ΕΡΜΗΣ ΤΟΥ ΠΡΑΞΙΤΕΛΗ ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ, Η ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΚΝΙΔΟ, Η ΆΡΤΕΜΙΣ ΒΡΑΥΡΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ, Ο ΈΡΩΣ ΣΤΟ ΠΑΡΙΟΝ, Η ΜΑΙΝΑΔΑ ΤΟΥ ΠΑΡΙΟΥ ΣΚΟΠΑ ΣΤΗΝ ΣΙΚΥΩΝΑ ΚΑΙ Η ΚΑΘΙΣΤΗ ΕΣΤΙΑ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟ, Η ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΟΥ ΛΕΩΧΑΡΗ ΣΤΗΝ ΚΝΙΔΟ, ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΝΙΚΗ ΤΗΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΤΗΣ ΜΗΛΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΛΟΥΒΡΟ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΤΟ ΔΙΑΣΗΜΟΤΕΡΟ ΙΣΩΣ ΑΓΑΛΜΑ ΤΗΣ ΡΩΜΑΪΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ, Ο ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΤΗΣ PRIMA PORTA ΑΠΟ ΛΥΧΝΙΤΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ.https://www.oryktosploutos.net/2021/02/ancient-mines-of-paros/


ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΠΑΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΛΕΟΝ ΦΗΜΙΣΜΕΝΑ ΕΙΔΗ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ.

ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΠΑΡΟΥ ΠΟΥ ΛΑΤΟΜΕΙΤΑΙ ΣΤΗ ΝΗΣΟ ΠΑΡΟ, ΕΚ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ, ΗΤΑΝ ΗΔΗ ΓΝΩΣΤΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΠΟΥ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΠΑΛΕΥΚΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΤΙΜΗΘΗΚΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΟΛΛΩΝ ΓΛΥΠΤΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΝΑΩΝ. ΤΟ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ, ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΑ ΤΟ ΚΑΘΙΣΤΑ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΥΓΕΙΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΠΟΥ ΦΘΑΝΕΙ ΤΑ 6 - 7 ΕΚΑΤΟΣΤΑ ΒΑΘΟΣ, ΚΑΙ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΑ 30 ΕΚΑΤΟΣΤΑ, ΟΠΟΥ ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΤΟ ΦΩΣ ΧΑΡΙΖΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ. ΥΠΟΨΗ ΟΤΙ Η ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΝΤΕΛΙΚΟΥ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΔΕΝ ΞΕΠΕΡΝΑΕΙ ΤΟ 1,5 ΕΚΑΤΟΣΤΟ.

ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΤΟΣΟ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΗΣ ΝΑΞΟΥ, ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΛΙΓΟ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΠΡΟΤΙΜΟΥΝΤΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΤΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΓΑΛΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΩΛΙΩΝ ΠΑΡΑ ΣΕ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ, ΑΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΞΑΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΟΠΩΣ Π.Χ. Ο "ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ" ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ, Η ΣΕ ΜΑΥΣΩΛΕΙΑ.

Η ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΑΥΤΗ ΤΟΥ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ, ΤΗΣ ΛΕΓΟΜΕΝΗΣ "ΠΑΡΙΑΣ ΛΙΘΟΥ" ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΣΤΕΙ ΤΟΣΟ ΓΩΣΤΗ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΕ ΚΑΙ ΘΕΪΚΟ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟ. ΌΠΩΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΗΜΕΙΩΝΕΙ ΣΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΟΥ Ο ΕΥΣΕΒΙΟΣ:

"Ο ΘΕΟΣ, ΑΡΧΗ ΦΩΤΕΙΝΗ, ΠΟΥ ΕΔΡΕΥΕΙ ΣΤΟ ΜΕΣΟΝ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣ, ΤΟΥ ΠΙΟ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΥ, ΜΕΝΕΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΑΟΡΑΤΗ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΕΚΕΙΝΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΥΨΩΝΟΝΤΑΙ ΥΠΕΡΑΝΩ ΤΗΣ ΥΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ. ΓΙ΄ ΑΥΤΟ Η ΘΕΑ ΤΩΝ ΔΙΑΦΑΝΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ, ΟΠΩΣ ΤΟΥ ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΥ, ΤΟΥ ΠΑΡΙΑΝΟΥ ΜΑΡΜΑΡΟΥ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟΥ ΕΛΕΦΑΝΤΟΣΤΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΙΔΕΑ ΤΟΥ ΘΕΪΚΟΥ ΦΩΤΟΣ, ΟΠΩΣ Η ΘΕΑ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΙΔΕΑ ΤΗΣ ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑΣ.".

ΣΗΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΠΑΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΓΝΩΣΤΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ "ΛΥΧΝΙΤΗΣ"

ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΑ ΑΠΟ ΠΑΡΙΑΝΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΕΙΝΑΙ:

ΤΑ ΠΕΡΙΦΗΜΑ ΣΗΜΕΡΑ ΚΥΚΛΑΔΙΚΑ ΕΙΔΩΛΙΑ "Ο ΑΡΠΙΣΤΗΣ" ΚΑΙ "Ο ΑΥΛΗΤΗΣ" (2.800 - 2.300 Π.Χ.) ΠΟΥ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΣΤΗ ΚΕΡΟ.

ΟΙ ΚΟΥΡΟΙ ΤΗΣ ΘΑΣΟΥΤΗΣ ΚΕΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΗΛΟΥ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ.

Η ΚΟΡΗ ΦΡΑΣΙΚΛΕΙΑ, ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΠΑΡΙΑΝΟΥ ΓΛΥΠΤΗ ΑΡΙΣΤΙΩΝΑ (540 Π.Χ.), (ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ).



"Ο ΠΑΙΣ ΤΟΥ ΚΡΙΤΙΟΥ" (ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ)




"Η ΠΕΠΛΟΦΟΡΟΣ ΚΟΡΗ" (ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ)



"Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ" ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ.



"ΤΟ ΜΑΥΣΩΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΣΟΥ"



"Ο ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑ" ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ.



"Η ΝΙΚΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ" (ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΡΟΥ).

"Η ΝΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΙΩΝΙΟΥ" (ΜΟΥΣΕΙΟ ΟΛΥΜΠΙΑΣ).

"Η ΝΙΚΗ ΤΗΣ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ" (ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΛΟΥΒΡΟΥ).



"Ο ΕΡΜΗΣ ΤΟΥ ΠΡΑΞΙΤΕΛΗ"



"Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΤΗΣ ΜΗΛΟΥ" (ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΛΟΥΒΡΟΥ)



ΣΤΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΜΑΡΜΑΡΟ ΤΗΣ ΟΦΕΙΛΕΙ ΑΣΦΑΛΩΣ Η ΠΑΡΟΣ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΩΣ Η «ΛΑΜΠΡΟΤΑΤΗ ΤΩΝ ΠΑΡΙΩΝ ΠΟΛΙΣ», ΣΕ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΟΣΩΝ ΣΠΟΥΔΑΙΩΝ ΠΑΡΙΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ: ΑΡΙΣΤΙΩΝ, ΑΓΟΡΑΚΡΙΤΟΣ, ΣΚΟΠΑΣ, ΘΡΑΣΥΜΗΔΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΜΟΝΟΝ ΜΕΡΙΚΑ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΟΝΟΜΑΤΑ, ΕΠΙΣΗΣ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΑ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ, ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΧΥΡΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ.
ΕΙΝΑΙ, ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΟΤΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΔΙΑΦΥΛΑΞΗ, Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ Η ΑΡΜΟΖΟΥΣΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΛΑΤΟΜΕΙΩΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΣΠΟΥΔΑΙΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΝΗΜΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΙΣΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΟΛΩΝ.

 ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ, ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΑΞΙΩΘΕΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ,ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΞΙΖΕΙ

ΤΙΠΟΤΕ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΒΓΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΩΣ ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ

Προγραμματικές δηλώσεις Ελλήνων Συνέλευσις:
https://www.dropbox.com/s/pln8t496h3ro6ix/ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΕΣΥ-25-10-2015.pdf?dl=0

Ιδρυτική διακήρυξη Ελλήνων Συνέλευσις:
https://www.dropbox.com/s/vyaw1vtv3m8y11p/ΔΙΑΚHΡYΞΗ-ΕΣΥ-ΤΕΛΙΚΟ.pdf?dl=0

ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ – ΕΝΕΡΓΕΙΑ:

Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΘΑ ΔΟΜΗΘΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΧΕΙ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ. ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΠΑΝΤΑ ΥΠΟΨΗ ΤΙΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΠΙΘΑΝΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ, ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΣΧΕΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΤΟΥΣ ΠΙΟ ΝΕΥΡΑΛΓΙΚΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ.....

..7.2. Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΘΑ ΣΤΗΡΙΧΘΕΙ ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ, ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΗ.

7.3. ΔΙΔΕΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΕΞΟΡΥΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΟ ΚΛΑΔΟ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΥΠΟΔΟΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΥΛΩΝ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ. ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΠΑΝΙΩΝ ΜΕΤΑΛΛΩΝ, ΣΠΑΝΙΩΝ ΓΑΙΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΗ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥΣ.
ΌΛΗ Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΤΑΛΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΩΣ ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΕΤΑΠΟΙΗΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ. ΔΕΝ ΘΑ ΕΞΑΓΟΝΤΑΙ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΜΕΤΑΠΟΙΗΜΕΝΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ, ΠΟΥ ΘΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΞΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗΣ. ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΑΥΤΑΡΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΗ ΣΤΙΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ...

«ΤΕΡΑΣΤΙΑ Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΛΑΤΟΜΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΧΑΣΑΜΠΑΛΗ»

  «ΤΕΡΑΣΤΙΑ Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΛΑΤΟΜΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΧΑΣΑΜΠΑΛΗ»

Ο ΑΝ. ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΑΠΘ ΕΞΗΓΕΙ ΤΗΝ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ “ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΚΟΥ ΛΙΘΟΥ” Β. ΜΕΛΦΟΣ

«ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΟΜΩΣ ΚΑΠΟΙΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΓΝΩΣΤΟ ΣΤΟ ΕΥΡΥ ΚΟΙΝΟ, ΤΟΣΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΕΙ ΣΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ.ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΛΙΘΩΝ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΓΝΩΣΤΟ ΚΟΣΜΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΑ ΡΩΜΑΪΚΑ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ»

Ο ΠΕΡΙΦΗΜΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΛΙΘΟΣ ΤΗΣ ΧΑΣΑΜΠΑΛΗΣ, Ο ΟΦΙΤΑΣΒΕΣΤΙΤΗΣ ΠΟΥ ΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΚΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ 70 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟΝ ΒΥΘΟ ΤΟΥ ΩΚΕΑΝΟΥ ΤΗΣ ΤΗΘΥΟΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ ΑΠΑΝΤΑΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΓΚΙΝΤΙΚΙ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΝΕΣΣΩΝΑ, ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΤΕΜΠΩΝ, ΗΡΘΕ ΞΑΝΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ.

ΑΦΗΝΟΝΤΑΣ ΚΑΤΑ ΜΕΡΟΣ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΕΡΙΔΕΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ, ΖΗΤΗΣΑΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΠΟΥ ΜΕΛΕΤΑΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΕΤΡΩΜΑ, ΕΧΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΝΑΔΕΙΞΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΒΑΛΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΛΕΟΝ ΕΓΚΥΡΟ ΤΡΟΠΟ. Ο ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ Κ. ΒΑΣΙΛΗ ΜΕΛΦΟ, ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Ο Κ. ΜΕΛΦΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΔΙΕΞΟΔΙΚΑ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ LARISSANET, ΕΝΩ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΑΡΧΕΙΟ.

.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΧΕΙ ΩΣ ΕΞΗΣ:

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΓΕΩΛΟΓΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΠΕΤΡΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ ΤΩΝ ΛΑΤΟΜΕΙΩΝ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΕΡΙΟΧΗ;

ΤΟ ΦΗΜΙΣΜΕΝΟ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΕΤΡΩΜΑ ΤΗΣ ΧΑΣΑΜΠΑΛΗΣ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΡΜΑΡΟ ΜΕ ΤΗΝ ΓΕΩΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΕΝΝΟΙΑ, ΑΛΛΑ ΕΝΑΣ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΠΑΝΙΟΣ ΛΙΘΟΣ ΠΟΥ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΟΦΙΤΑΣΒΕΣΤΙΤΗΣ. ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗ ΜΟΡΦΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΟΥ ΣΤΟ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΟΣ ΟΤΑΝ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΤΟΥΜΕ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΝΗΜΕΙΑ. ΓΕΩΛΟΓΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΚΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ 70 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΒΥΘΟ ΤΟΥ ΩΚΕΑΝΟΥ ΤΗΣ ΤΗΘΥΟΣ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ, ΙΖΗΜΑΤΟΓΕΝΕΙΣ ΚΑΙ ΥΔΡΟΘΕΡΜΙΚΕΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ.

ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΛΑΤΥΠΟΠΑΓΕΣ ΑΠΟ ΣΕΡΠΕΝΤΙΝΙΤΗ, ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟΧΡΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ, ΜΕ ΔΙΑΣΠΑΡΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΛΕΥΚΟΥ ΑΣΒΕΣΤΙΤΗ, ΣΥΝΗΘΩΣ ΑΠΟΣΤΡΟΓΓΥΛΩΜΕΝΑ. Η ΧΡΩΜΑΤΙΚΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΣΕΡΠΕΝΤΙΝΙΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΣΒΕΣΤΙΤΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΜΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ, ΕΙΔΙΚΑ ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΕΤΡΩΜΑ ΕΙΝΑΙ ΛΕΙΑΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΤΙΛΒΩΜΕΝΟ. ΤΟ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΣΤΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙ ΜΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΤΟΝ ΒΥΘΟ ΤΗΣ ΤΗΘΥΟΣ, ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ, Η ΚΟΠΗ ΤΩΝ ΟΓΚΟΛΙΘΩΝ ΓΙΝΟΤΑΝ ΜΕ ΑΤΣΑΛΟΣΥΡΜΑΤΑ, ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΚΑΘΕΤΕΣ ΕΠΙΠΕΔΕΣ ΛΕΙΑΣΜΕΝΕΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΑΛΛΟΥ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΑΥΤΗ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ, ΚΑΙ ΕΤΣΙ Η ΧΑΣΑΜΠΑΛΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΓΕΩΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙ’ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΤΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ. ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΕΔΩ ΓΙ’ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΣΚΟΠΟ.

ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΠΕΤΡΩΜΑ ΕΧΕΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΦΥΣΙΚΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΚΛΗΡΟ, ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΟΝΟΛΙΘΙΚΩΝ ΚΙΟΝΩΝ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΕ ΝΑΟΥΣ, ΛΟΥΤΡΑ, ΑΝΑΚΤΟΡΑ Κ.Α. ΉΤΑΝ ΟΜΩΣ ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΟ ΠΕΤΡΩΜΑ, ΑΠΟ ΤΑ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ, ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΠΟΛΥΤΕΛΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ, ΝΑΩΝ ΚΑΙ ΠΑΛΑΤΙΩΝ. ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΓΟ ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΤΟΣΟ ΠΕΡΙΖΗΤΗΤΟ ΚΑΙ ΦΗΜΙΣΜΕΝΟ, ΕΔΩ ΚΑΙ 2.000 ΧΡΟΝΙΑ, ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ «ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΚΟΣ ΛΙΘΟΣ».

Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΛΑΤΟΜΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΧΑΣΑΜΠΑΛΗ ΕΙΝΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ! ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ ΠΟΣΟ ΠΕΡΙΖΗΤΗΤΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΘΕΣΣΑΛΙΚΟΣ ΛΙΘΟΣ ΣΤΗ ΡΩΜΑΪΚΗ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΟΘΩΜΑΝΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 1980. ΡΩΜΑΙΟΙ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ 16ΟΥ ΕΩΣ ΚΑΙ 19ΟΥ ΑΙΩΝΑ ΕΞΥΜΝΟΥΝ ΤΟΝ ΛΙΘΟ ΚΑΙ ΤΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΤΗΣ ΧΑΣΑΜΠΑΛΗΣ ΩΣ ΚΑΤΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΗΣ ΓΗΣ.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΑΣΑΜΠΑΛΗ Ο ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΛΙΘΟΣ ΤΑΞΙΔΕΨΕ ΣΤΙΣ ΠΙΟ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΕ ΑΜΕΤΡΗΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ. ΞΕΧΩΡΙΖΟΥΝ Η ΕΠΙΒΛΗΤΙΚΗ ΕΠΑΥΛΗ ΤΟΥ ΑΔΡΙΑΝΟΥ ΣΤΟ ΤΙΒΟΛΙ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ, ΤΟ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΕΙΩΔΕΣ ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ, Ο ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΗΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ, ΟΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΙ ΝΑΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΒΑΣΙΛΙΚΕΣ ΤΟΥ 5ΟΥ ΚΑΙ 6ΟΥ ΑΙ. Μ.Χ. ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΣΙΛΙΚΕΣ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ ΜΕ ΜΠΑΡΟΚ ΤΕΧΝΟΤΡΟΠΙΑ, ΟΠΩΣ ΣΤΗ ΡΑΒΕΝΝΑ, ΣΤΗ ΝΑΠΟΛΗ, ΣΤΗ ΒΕΝΕΤΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΡΩΜΗ, ΜΕ ΠΡΟΕΞΕΧΟΥΣΑ ΘΕΣΗ ΝΑ ΕΧΟΥΝ Ο ΆΓΙΟΣ ΠΕΤΡΟΣ ΣΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΝΘΕΟΝ. ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΕΓΑΛΩΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΚΩΝ ΤΡΑΠΕΖΙΩΝ, ΜΕ ΜΟΝΟΛΙΘΙΚΕΣ ΠΛΑΚΕΣ ΚΑΙ ΒΑΣΕΙΣ, ΟΠΩΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΟΥ METROPOLITAN ΣΤΗ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ, ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ ΣΤΗ ΡΩΜΗ, ΤΟΥ ΛΟΥΒΡΟΥ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ, ΤΟΥ ΠΟΥΣΚΙΝ ΣΤΗ ΜΟΣΧΑ, ΤΟΥ ΜΠΡΙΣΤΟΛ ΣΤΗ Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥ TRINIDAD ΣΤΗΝ ΚΟΥΒΑ ΟΠΟΥ ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΣΠΑΝΟΥΣ.

 

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΡΥΤΕΡΑ ΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΜΕΝΗ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΚΟΥ ΛΙΘΟΥ;

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ Η ΦΗΜΗ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΚΟΥ ΛΙΘΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΓΝΩΣΤΗ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΑΡΚΕΤΟΙ, ΠΡΙΝ ΑΡΧΙΣΩ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΜΟΥ ΤΟ 2000. ΌΜΩΣ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ο ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΚΟΣ ΛΙΘΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΤΗΣ ΧΑΣΑΜΠΑΛΗΣ» ΠΟΥ ΕΚΔΟΘΗΚΕ ΤΟ 2009 ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΤΕ ΔΗΜΟ ΝΕΣΣΩΝΟΣ, ΜΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ Κ. Ν. ΓΕΡΟΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥ Κ. Γ. ΈΞΑΡΧΟΥ, ΕΓΙΝΕ Η ΑΙΤΙΑ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΜΙΑ ΠΙΟ ΕΝΤΟΝΗ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ. ΈΤΣΙ, ΔΙΟΡΓΑΝΩΘΗΚΑΝ ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ, ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΞΕΝΑΓΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ, ΑΠΟ ΠΟΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΜΑΤΑ, ΟΠΩΣ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΟΥ ΕΠΑΝΕΚΔΩΣΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟ 2018, Ο ΔΗΜΟΣ ΤΕΜΠΩΝ, ΤΟ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ, Η ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ (ΚΥΚΛΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ). ΜΕΓΑΛΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΕΧΟΥΝ ΔΕΙΞΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΟΛΛΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ, ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΦΟΡΕΩΝ, ΜΜΕ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ ΜΕ ΣΥΝΕΧΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ, ΕΝΩ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΤΑΙ ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΟΠΩΣ Ο ΔΗΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ.

ΌΜΩΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΣΕ ΤΟΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ. ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΟΜΩΣ ΚΑΠΟΙΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΓΝΩΣΤΟ ΣΤΟ ΕΥΡΥ ΚΟΙΝΟ, ΤΟΣΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΤΑΧΘΕΙ ΣΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΕ ΞΕΝΑΓΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ Η ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΤΑΙ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ Ο ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΚΟΣ ΛΙΘΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΑΡΙΣΑ ΩΣ ΕΝΑ «ΥΠΕΡΟΧΟ ΙΤΑΛΙΚΟ ΠΕΤΡΩΜΑ», ΕΠΕΙΔΗ ΟΙ ΙΤΑΛΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ VERDE ANTICO; ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΛΙΘΩΝ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΓΝΩΣΤΟ ΚΟΣΜΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΑ ΡΩΜΑΪΚΑ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΙΤΑΛΟΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ. ΈΧΟΥΜΕ ΤΟΣΟ ΞΑΚΟΥΣΤΑ ΠΟΙΚΙΛΟΧΡΩΜΑ ΠΕΤΡΩΜΑΤΑ, ΤΟΣΟ ΦΗΜΙΣΜΕΝΑ, ΤΟΣΟ ΣΠΑΝΙΑ, ΟΠΩΣ Ο ΘΕΣΣΑΛΙΚΟΣ ΛΙΘΟΣ, Η ΚΑΡΥΣΤΙΑ ΛΙΘΟΣ, Η ΣΚΥΡΙΑ ΛΙΘΟΣ, Ο ΚΡΟΚΕΑΤΗΣ ΛΙΘΟΣ, ΟΙ ΛΙΘΟΙ ΤΟΥ ΤΑΙΝΑΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΑΝΗΣ, ΚΑΙ Ο ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΑΣΒΕΣΤΟΛΙΘΟΣ ΤΗΣ ΧΙΟΥ, ΠΟΥ ΣΤΕΚΟΝΤΑΙ ΕΠΑΞΙΑ ΔΙΠΛΑ ΣΤΑ ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΛΕΥΚΑ ΜΑΡΜΑΡΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ ΟΠΩΣ ΤΗΣ ΠΕΝΤΕΛΗΣ, ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ, ΤΗΣ ΝΑΞΟΥ, ΤΗΣ ΘΑΣΟΥ, ΤΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ, ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΜΑΣΤΕ. ΛΑΘΟΣ! ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΛΑΘΟΣ!

ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΛΑΤΥΠΟΠΑΓΕΣ ΑΠΟ ΣΕΡΠΕΝΤΙΝΙΤΗ, ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟΧΡΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ, ΜΕ ΔΙΑΣΠΑΡΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΛΕΥΚΟΥ ΑΣΒΕΣΤΙΤΗ, ΣΥΝΗΘΩΣ ΑΠΟΣΤΡΟΓΓΥΛΩΜΕΝΑ.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΠΕΤΡΩΜΑΤΟΣ;

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΩΝ ΛΑΤΟΜΕΙΩΝ ΤΗΣ ΧΑΣΑΜΠΑΛΗΣ ΕΙΧΑ ΑΡΩΓΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΤΟΥ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΔΡ. ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΣΔΡΟΛΙΑ. Η Κ. ΣΔΡΟΛΙΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΧΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ, ΑΛΛΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΝΙΣΩ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΕΥΚΟΛΟ ΚΑΙ ΑΠΛΟ. Ο ΛΟΓΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΗΣ ΘΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ, ΑΠΟ ΤΑ ΟΘΩΜΑΝΙΚΑ ΑΚΟΜΗ ΧΡΟΝΙΑ.

ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ ΚΑΙ ΞΕΝΑΓΗΣΕΩΝ ΣΤΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ, ΤΟ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΕΧΕΙ ΕΝΤΑΞΕΙ ΣΤΗΝ ΜΟΝΙΜΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΧΑΣΑΜΠΑΛΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΑΣΙΝΟ ΘΕΣΣΑΛΙΚΟ ΛΙΘΟ. ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΕΝΑ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΟΥ ΓΛΥΠΤΟ ΕΝΟΣ ΠΑΙΔΙΟΥ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΠΙΤΥΜΒΙΑ ΣΤΗΛΗ ΡΩΜΑΪΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ. Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΑΥΞΑΝΟΜΕΝΗ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ (ΜΕ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΦΥΣΙΚΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΤΟΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΧΡΟΝΟ) ΔΙΝΕΙ ΜΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΞΙΑ ΣΤΟΝ ΠΡΑΣΙΝΟ ΘΕΣΣΑΛΙΚΟ ΛΙΘΟ.

 

ΑΠΟ ΑΥΣΤΗΡΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ – ΓΕΩΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟΨΗ, Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Φ/Β ΠΑΡΚΟΥ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΕΡΙΟΧΗ, ΕΝΕΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΤΡΩΜΑ ΑΥΤΟ ΚΑΘΑΥΤΟ;

ΑΠΟ ΓΕΩΛΟΓΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΘΕΜΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΤΡΩΜΑ ΔΕΝ ΤΙΘΕΤΑΙ, ΑΦΟΥ ΟΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ Φ/Β ΔΕΝ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΟΦΙΤΑΣΒΕΣΤΙΤΗ, ΑΛΛΑ ΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΥΣ ΓΝΕΥΣΙΟΥΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ. ΌΜΩΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΕΤΟΙΩΝ ΠΑΡΚΩΝ, ΠΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ «ΠΡΑΣΙΝΗΣ» ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΥΠΟΨΗ ΤΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ, ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΟΧΗΣ. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΣΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΓΥΡΩ ΠΕΡΙΟΧΗ, ΜΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ. ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ «ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΥΜΕ» ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΕ ΤΑ ΦΗΜΙΣΜΕΝΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΤΗΣ ΧΑΣΑΜΠΑΛΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΛΛΟΙΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥΣ ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΑ;https://www.oryktosploutos.


ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΑΣΑΜΠΑΛΗ Ο ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΛΙΘΟΣ ΤΑΞΙΔΕΨΕ ΣΤΙΣ ΠΙΟ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΕ ΑΜΕΤΡΗΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ. ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΠΕΤΡΩΜΑ ΕΧΕΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΦΥΣΙΚΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΚΛΗΡΟ, ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΟΝΟΛΙΘΙΚΩΝ ΚΙΟΝΩΝ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΕ ΝΑΟΥΣ, ΛΟΥΤΡΑ, ΑΝΑΚΤΟΡΑ Κ.Α. ΉΤΑΝ ΟΜΩΣ ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΟ ΠΕΤΡΩΜΑ, ΑΠΟ ΤΑ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ, ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΠΟΛΥΤΕΛΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ, ΝΑΩΝ ΚΑΙ ΠΑΛΑΤΙΩΝ

ΑΥΤΟΣ Ο ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΛΙΘΟΣ,[ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ] ΘΑ ΞΑΝΑΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΟΥ, ΜΟΝΟΝ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑ-ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΑ ΧΩΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΟΡΕΑ Ε.ΣΥ

ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ, ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΑΞΙΩΘΕΙ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ,ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΞΙΖΕΙ

ΤΙΠΟΤΕ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΒΓΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΩΣ ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ

Προγραμματικές δηλώσεις Ελλήνων Συνέλευσις:
https://www.dropbox.com/s/pln8t496h3ro6ix/ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΕΣΥ-25-10-2015.pdf?dl=0

Ιδρυτική διακήρυξη Ελλήνων Συνέλευσις:
https://www.dropbox.com/s/vyaw1vtv3m8y11p/ΔΙΑΚHΡYΞΗ-ΕΣΥ-ΤΕΛΙΚΟ.pdf?dl=0

ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ – ΕΝΕΡΓΕΙΑ:

Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΘΑ ΔΟΜΗΘΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΧΕΙ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ. ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΠΑΝΤΑ ΥΠΟΨΗ ΤΙΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΠΙΘΑΝΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ, ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΣΧΕΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΤΟΥΣ ΠΙΟ ΝΕΥΡΑΛΓΙΚΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ.....

..7.2. Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΘΑ ΣΤΗΡΙΧΘΕΙ ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ, ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΗ.

7.3. ΔΙΔΕΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΕΞΟΡΥΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΟ ΚΛΑΔΟ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΥΠΟΔΟΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΥΛΩΝ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ. ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΠΑΝΙΩΝ ΜΕΤΑΛΛΩΝ, ΣΠΑΝΙΩΝ ΓΑΙΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΗ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥΣ.
ΌΛΗ Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΤΑΛΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΩΣ ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΕΤΑΠΟΙΗΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ. ΔΕΝ ΘΑ ΕΞΑΓΟΝΤΑΙ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΜΕΤΑΠΟΙΗΜΕΝΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ, ΠΟΥ ΘΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΞΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗΣ. ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΑΥΤΑΡΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΗ ΣΤΙΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ...

Πέμπτη 14 Απριλίου 2022

Ο ΄΄ΚΟΚΚΙΝΟΣ΄΄ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΨΑΡΙΑΝΟΣ,ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΑ ΄΄ΒΑΦΤΗΚΕ΄΄ ΜΠΛΕ

 Ο ΄΄ΚΟΚΚΙΝΟΣ΄΄ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΨΑΡΙΑΝΟΣ,ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΑ ΄΄ΒΑΦΤΗΚΕ΄΄ ΜΠΛΕ, ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΛΟΓΙΕΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ,ΕΓΙΝΕ ΔΕΞΙ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ...ΠΙΚΡΑΜΜΕΝΟΥ



ΒΛΕΠΕΙΣ ΠΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΙΔΕΟΛΟΓΙΕΣ ΑΔΕΡΦΕ ΜΟΥ

ΑΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ,ΚΑΝΕΙΣ [ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΘΟΔΩΡΑΚΗ ΜΙΚΗ] ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΔΙΑΝΥΣΕΙ ΤΗΝ ΜΑΚΡΑΝ ΠΟΡΕΙΑ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΡΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ, ΣΤΗΝ ΑΚΡΑ ΔΕΞΙΑ

ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ,ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΡΕΚΛΑ,ΚΑΙ Η ΚΟΥΤΑΛΑ ΠΟΥ ΒΑΖΟΥΝ ΣΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΚΟΥΡΜΠΑΝΑ


ΕΣΥ ΓΙΑΤΙ ΜΕΝΕΙΣ ΚΟΛΗΜΜΕΝΟΣ ΣΕ ΙΔΕΟΛΟΓΙΕΣ ΠΟΥ ΣΟΥ ΠΑΣΑΡΑΝ?

Ο ΦΟΡΕΑΣ Ε.ΣΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΨΕΥΤΟΙΔΕΟΛΟΓΙΕΣ

ΕΧΕΙ ΑΡΧΕΣ, ΚΑΙ ΑΞΙΕΣ,ΕΧΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ[ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ], ΕΧΕΙ ΓΡΑΠΤΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ,ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝ ΠΟΛΙΤΕΣ

ΕΝΤΑΞΟΥ ΣΤΟΝ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΦΟΡΕΑ ΛΟΙΠΟΝ Ε.ΣΥ,ΟΠΟΥ ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ,ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΑΔΕΡΦΙΑ ΣΟΥ ΕΝΩΜΕΝΑ



Ο ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΣ ΘΕΟΣ ΠΟΥ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΑΙΝΕΤΑΙ, ΕΙΝΑΙ Ο ΆΔΩΝΙΣ.

   ΑΔΩΝΕΙΑ : ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ!!!


ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ , ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 16 ΘΕΟΙ ΠΟΥ ΒΙΩΝΟΥΝ ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΤΗΝ ΛΥΤΡΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ.

ΣΤΟΝ ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΧΩΡΟ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΑ/ΦΕΛΧΑΝΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΙΟΝΥΣΟ/ΖΑΓΡΕΑ , Ο ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΣ ΘΕΟΣ ΠΟΥ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΑΙΝΕΤΑΙ, ΕΙΝΑΙ Ο ΆΔΩΝΙΣ.

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Ο ΆΔΩΝΗΣ ΗΤΑΝ ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΚΙΝΥΡΑ ΚΙ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΑΣ.

ΌΤΑΝ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΗΤΑΝ ΤΟΣΟ ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ ΜΩΡΟ ΠΟΥ ΜΟΛΙΣ ΤΟΝ ΕΙΔΕ Η ΘΕΑ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΤΟΝ ΕΡΩΤΕΥΤΗΚΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΝ ΧΑΣΕΙ ΤΟΝ ΕΒΑΛΕ ΣΕ ΜΙΑ ΛΑΡΝΑΚΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ, ΤΗΝ ΘΕΑ ΤΟΥ ΚΑΤΩ ΚΟΣΜΟΥ.

ΌΤΑΝ ΟΜΩΣ Ο ΆΔΩΝΙΣ ΜΕΓΑΛΩΣΕ, Η ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ ΘΑΜΠΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΟΥ , ΑΡΝΗΘΗΚΕ ΝΑ ΤΟΝ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΚΑΙ ΤΟΤΕ Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΖΗΤΗΣΕ ΤΗΝ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΔΙΑ.

Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΤΟΤΕ ΕΔΩΣΕ ΤΟΝ ΟΜΟΡΦΟ ΝΕΟ ΓΙΑ ΤΑ 2/3 ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΗΝ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΑΙ ΤΟ 1/3 ΣΤΗΝ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ.

Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΕ ΤΟΝ ΌΛΥΜΠΟ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟΝ ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ ΝΕΟ ΣΤΗΝ ΓΗ.

ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΜΩΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΝΟΣ ΚΥΝΗΓΙΟΥ Ο ΆΔΩΝΙΣ ΣΚΟΤΩΘΗΚΕ ΑΠΟ ΕΝΑ ΑΦΗΝΙΑΣΜΕΝΟ ΚΑΠΡΟ.

Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΑΠΑΡΗΓΟΡΗΤΗ ΚΑΙ ΜΕ ΔΑΚΡΥΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΖΗΤΗΣΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ ΠΙΣΩ ΤΟΝ ΟΜΟΡΦΟ ΝΕΟ ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΟΙ ΔΥΟ ΘΕΕΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΝΑ ΤΟΝ ΕΧΟΥΝ Η ΚΑΘΕ ΜΙΑ ΓΙΑ ΕΞΙ ΜΗΝΕΣ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ.

Η ΔΙΑΜΑΧΗ ΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΡΣΕΦΩΝΗΣ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΟΤΙ Ο ΈΡΩΤΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ!!

ΑΠΟ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΟΥ ΆΔΩΝΙ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΠΑΡΟΥΝΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ ΟΙ ΑΝΕΜΩΝΕΣ.

Ο ΑΔΩΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΠΑΝΑΡΧΑΙΟΣ ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΚΑΙ Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΔΙΑΔΕΔΟΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΣΥΡΙΑ ΤΗΝ ΦΟΙΝΙΚΗ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ.

ΑΠΟ ΕΚΕΙ Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΑΣΕ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΗ ΑΡΧΑΙΚΗ ΕΠΟΧΗ.

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ ΣΤΗΝ ΒΗΘΛΕΕΜ ΣΕ ΜΙΑ ΥΠΟΓΕΙΑ ΣΠΗΛΙΑ ΣΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΑΣΤΑΡΤΗΣ.

ΠΙΘΑΝΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΧΤΙΣΜΕΝΟΣ Ο ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ.

(Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΑΙ Ο ΆΔΩΝΙΣ. ΑΤΤΙΚΗ ΕΡΥΘΡΟΜΟΡΦΗ ΛΗΚΥΘΟΣ ΣΕ ΣΧΗΜΑ ΑΡΥΒΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΑΙΣΟΝΑ, ΠΕΡ. 410 Π.Χ., ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΛΟΥΒΡΟΥ)

ΤΑ ΑΔΩΝΕΙΑ :

ΣΕ ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΤΕΛΟΥΝΤΟ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΤΑ ΑΔΩΝΕΙΑ.

ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ Η ΓΙΟΡΤΗ ΓΙΝΟΤΑΝ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΤΟΥ ΜΗΝΟΣ ΒΟΗΔΡΟΜΙΩΝΟΣ (15 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ -15 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ) ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ ,ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΩΣ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΑΝΣΕΛΗΝΟ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΑΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ.

Η ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ «ΑΔΩΝΕΙΩΝ», ΠΟΥ ΛΕΓΟΤΑΝ «ΑΦΑΝΙΣΜΟΣ», ΗΤΑΝ ΗΜΕΡΑ ΠΕΝΘΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΠΟΥ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΟΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΕΣΤΕΜΜΕΝΟ ΜΕ ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΟΥ ΤΙΣ ΔΙΑΚΟΣΜΟΥΝ ΙΣΟΣΚΕΛΕΙΣ ΣΤΑΥΡΟΙ , ΜΕ ΤΟ ΣΤΟΛΙΣΜΑ ΤΩΝ ΛΕΓΟΜΕΝΩΝ «ΚΗΠΩΝ ΤΟΥ ΑΔΩΝΙΔΟΣ» (ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΑΝ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΟΚΤΩ ΗΜΕΡΕΣ ΠΡΙΝ), ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΜΕ ΜΟΙΡΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΛΥΠΗΤΕΡΕΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΑΠΟ ΠΕΝΘΙΜΟ ΑΥΛΟ (ΤΗ ΛΕΓΟΜΕΝΗ «ΓΙΓΓΡΑ»).

Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΕΟΡΤΑΣΜΩΝ Η ΕΥΡΕΣΙΣ (ΑΝΑΣΤΑΣΙΣ) ΗΤΑΝ ΗΜΕΡΑ ΧΑΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΚ ΝΕΚΡΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΔΙΠΛΑ ΣΤΗ ΘΕΑ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΙΣΟ ΧΡΟΝΟ.

ΟΙ ΚΗΠΟΙ ΤΟΥ ΑΔΩΝΙΔΟΣ (ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ) :

ΟΙ ΚΗΠΟΙ ΤΟΥ ΑΔΩΝΙΔΟΣ ΗΣΑΝ ΠΑΝΕΡΙΑ Η ΓΛΑΣΤΡΕΣ ΓΕΜΑΤΕΣ ΧΩΜΑ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΕΣΠΕΡΝΑΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΣΑΝ ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΔΩΝΕΙΑ, ΠΟΛΥΤΡΙΧΟ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΦΥΤΑ ΤΑΧΕΩΣ ΑΥΞΑΝΟΜΕΝΑ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΙΤΑΡΙ, ΚΡΙΘΑΡΙ, ΜΑΡΟΥΛΙ, ΜΑΡΑΘΟ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΙΔΗ ΛΟΥΛΟΥΔΙΩΝ ΠΟΥ ΤΑ ΠΕΡΙΠΟΙΟΥΝΤΟ ΕΠΙ 8 ΗΜΕΡΕΣ, ΚΑΤΑ ΚΥΡΙΟ ΛΟΓΟ Η ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ, ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ.

ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ «ΑΦΑΝΙΣΜΟΥ» ΟΙ ΛΑΤΡΕΥΤΕΣ ΚΥΡΙΩΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΕ ΛΥΜΜΕΝΑ ΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΤΟΥΣ, ΞΥΠΟΛΗΤΕΣ ΚΑΙ ΓΥΜΝΟΣΤΗΘΕΣ, ΠΕΡΙΕΦΕΡΑΝ ΜΕ ΘΡΗΝΟΥΣ ΚΑΙ ΟΔΥΡΜΟΥΣ ΤΑ ΟΜΟΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ «ΚΗΠΟΥΣ» ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΑ ΟΔΗΓΟΥΣΑΝ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ (Η ΣΕ ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΠΟΤΑΜΙΑ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ), ΤΑ ΕΡΙΧΝΑΝ ΣΤΑ ΝΕΡΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑΝ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΤΩ ΚΟΣΜΟ.

ΣΤΑ «ΑΔΩΝΕΙΑ» ΠΡΟΣΦΕΡΟΤΑΝ ΩΣ ΘΥΜΙΑΜΑ ΜΥΡΑ, ΕΝΩ ΨΑΛΛΟΝΤΑΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΑΣΜΑΤΑ, ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ «ΑΔΩΝΙΔΙΑ», ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΧΕΙ ΔΙΑΣΩΘΕΙ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΑΞΙΟΛΟΓΟ ΔΕΙΓΜΑ.

ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΕΠΙΤΑΦΙΟΝ ΑΔΩΝΙΔΟΣ» ΤΟΥ ΒΙΩΝΟΣ!!

ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΝΑ ΤΟΠΟΥΣ «ΑΔΩΝΕΙΑ» ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΚΑΙ ΜΥΗΣΕΙΣ ΣΕ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ (Ο ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ ΔΙΑΣΩΖΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΜΥΣΤΕΣ ΘΥΣΙΑΖΑΝ ΠΡΟΒΑΤΟ ΚΑΙ ΕΠΑΙΡΝΑΝ ΜΕΤΑΛΗΨΗ).

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ : ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΒΑΛΕΣ



Οταν κοιμάται η κυβέρνηση Μητσοτάκη,οι γείτονες ξεσαλώνουν

  Οταν κοιμάται η κυβέρνηση Μητσοτάκη,οι γείτονες ξεσαλώνουν Εθνική κατάντια και ντροπή η Ελληνική μέχρι τώρα βραχονησίδα Ζουράφα να βρίσκετ...