Σάββατο 26 Ιουνίου 2021

ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ!

   


ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ», ΤΑ ΚΡΑΤΗ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΩΝ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ (UNECE), ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΩΝ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ, ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ, Ο ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΕΝΑ ΚΟΙΝΟ ΣΚΟΠΟ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ.

 ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΣΚΕΨΕΙΣ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ, ΔΙΝΟΥΝ ΤΟ ΕΝΑΥΣΜΑ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΩΝ ΜΕΡΩΝ ΣΕ ΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΚΑΛΥΠΤΕΙ Η ΟΕΕ/ΗΕ. ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ, ΕΝΤΟΠΙΖΟΝΤΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΤΟΥΣ (STRUCTURE UNECE, 2020). 

ΣΤΟ ΚΛΙΜΑ ΤΗΣ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΕΠΑΝΕΙΛΗΜΜΕΝΑ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ, ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΚΡΙΣΙΜΗ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ. ΜΑΛΙΣΤΑ, Η ΈΚΘΕΣΗ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΤΟ 1994 ΣΤΗΝ ΥΠΟΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΩΝ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΟΤΙ «ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΕΝΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΥΓΙΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, Η ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ Η ΕΙΡΗΝΗ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΗΛΕΞΑΡΤΩΜΕΝΑ ΚΑΙ ΑΔΙΑΙΡΕΤΑ» ΚΑΙ ΟΤΙ «ΟΛΑ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΕ ΕΝΑ ΑΣΦΑΛΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΥΓΙΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ». ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΕΜΕΝΕ ΗΤΑΝ Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΤΟΥ (MALCOLM SHAW, 2003).

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΥΜΒΑΣΗΣ

ΈΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΒΗΜΑ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΤΟΥ AARHUS, Η ΟΠΟΙΑ ΥΠΕΓΡΑΦΗ ΣΤΙΣ 25 ΙΟΥΝΙΟΥ 1998 ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΏΡΧΟΥΣ ΤΗΣ ΔΑΝΙΑΣ, ΣΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ» ΤΗΣ ΕΕ ΚΑΙ ΤΕΘΗΚΕ ΣΕ ΙΣΧΥ ΣΤΙΣ 30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΤΟΥ 2001. ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΥΡΩΜΕΝΗ ΑΠΟ 46 ΚΡΑΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΕ ΚΑΙ ΘΕΣΠΙΖΕΙ ΤΡΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (FRA AND COE, HANDBOOK, 2016). ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 1 ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ ΚΑΘΕ ΣΥΜΒΑΛΛΟΜΕΝΟ ΜΕΡΟΣ ΕΓΓΥΑΤΑΙ ΤΑ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΘΕΝΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΤΟΥΣ. ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ, ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΩΝ ΣΗΜΕΡΙΝΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΟΜΕΝΩΝ ΓΕΝΕΩΝ ΣΕ ΕΝΑ ΥΓΙΕΣ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ.

ΠΙΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ, ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ “ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ” ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΑΡΧΕΣ ΜΙΑΣ ΧΩΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΤΡΕΧΟΥΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΑΡΧΕΣ. ΈΠΕΙΤΑ, ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΤΕΛΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ. ΕΙΝΑΙ ΕΞΙΣΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΝΩΣΤΗ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ Η ΤΕΛΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΔΡΑΣΕΙΣ, ΣΧΕΔΙΑ Η ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, Η ΤΟ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΕΜΜΕΣΑ, ΚΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ/ΣΚΟΠΟΣ ΛΗΨΗΣ ΤΗΣ. ΤΟΝ ΤΡΙΤΟ ΠΥΛΩΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, ΗΤΟΙ Η ΑΡΣΗ ΤΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ ΠΟΥ ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΑΡΧΩΝ (EUROPEAN COMMISSION, 2020). ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ, ΤΟ ΑΡΘΡΟ 9 ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΝΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΙ, ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΛΗΦΘΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΜΟΔΙΑ ΟΡΓΑΝΑ, ΕΦΟΣΟΝ ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΘΕΝΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ Η ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ (CONVENTION, 1998).

ΣΧΕΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ

ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΒΑΣΗ, ΤΟ 1998, ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΚΑΙ ΕΝΑ ΣΧΕΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ. ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΗΤΑΝ Η ΠΑΥΣΗ ΕΚΠΟΜΠΗΣ ΤΩΝ ΛΕΓΟΜΕΝΩΝ POPS, ΔΗΛΑΔΗ ΤΩΝ ΕΜΜΟΝΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΡΥΠΩΝ. ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΛΕΧΘΕΙ 16 ΟΥΣΙΕΣ, ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΕΝΤΕΚΑ ΦΥΤΟΦΑΡΜΑΚΩΝ, ΔΥΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΡΙΩΝ ΥΠΟΠΡΟΪΟΝΤΩΝ/ΜΟΛΥΣΜΑΤΙΚΩΝ ΟΥΣΙΩΝ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΣΤΑΜΑΤΟΥΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ. ΣΤΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΡΗΤΑ Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥΣ (Π.Χ. ΤΟΞΑΦΕΝΗ, ΕΝΔΡΙΝΗ). ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ, ΑΛΛΕΣ ΟΥΣΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΙ ΓΙΑ ΑΠΟΒΟΛΗ ΣΕ ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΟ ΕΠΙΠΕΔΟ. ΤΟ 2009, ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΥΙΟΘΕΤΗΣΑΝ ΝΕΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΚΠΟΡΕΥΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΛΙΣΤΑΣ ΤΩΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ. ΜΕ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΝΕΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΛΑΜΒΑΝΑΝ ΝΕΕΣ ΟΡΙΑΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΕΚΠΟΜΠΩΝ, ΝΕΕΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΕΣ ΟΥΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΚΡΑΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΚΑΙΝΟΥΡΙΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ, ΚΑΤΑΛΗΞΑΜΕ ΣΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΙΣΧΥΟΣ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΚΡΑΤΗ ΜΕΛΗ ΤΟ 2010 (UNECE, 2020).

Η ΣΥΜΒΑΣΗ AARHUS ΚΑΙ Η ΕΕ

Η ΕΕ ΕΧΕΙ ΚΥΡΩΣΕΙ ΤΗΝ ΣΥΜΒΑΣΗ, ΤΟ 2005, ΕΚΔΙΔΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ AARHUS ΤΟ 2006 ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΗΣ. ΣΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ, ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΟΝΤΑΙ ΟΡΟΙ ΟΠΩΣ Ο “ΑΙΤΩΝ”, “ΤΟ ΚΟΙΝΟ” ΚΑΙ ΟΙ “ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ” ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΗ ΕΕ. ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΘΕ ΦΥΣΙΚΟΥ Η ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΤΟΣΟ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ, ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΣΕ ΤΕΛΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ ΝΑ ΚΑΤΕΧΕΙ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ (ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ) ΑΡΙΘ. 1376/2006, 2006).

ΠΡΟΣΦΑΤΑ, Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΜΙΑΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΗΣ. ΑΦΟΡΜΗ ΤΟΥ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕ Η ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ ΤΗΣ ACCC, ΟΤΙ Η ΕΕ ΔΕΝ ΣΥΜΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ. Η ACCC, ΔΗΛΑΔΗ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΟΥ AARHUS ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ ΟΡΓΑΝΟ ΕΛΕΓΧΟΥ. ΜΕΡΙΜΝΑ ΤΗΣ, ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΡΑΤΩΝ, ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ, ΜΚΟ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ, ΕΝΤΟΠΙΖΟΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ,Η ΜΗ, ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ. ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΤΗΣ ΗΤΑΝ Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 15 ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΟΥ ΕΚΡΙΝΕ ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ “ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΜΗ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΤΙΚΗΣ, ΜΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗ”. ΈΤΣΙ, ΛΟΙΠΟΝ, ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΔΡΑΣΗ ΤΟ 2008, ΕΙΤΕ ΜΕ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΡΩΝ, ΜΕΣΩ ΔΗΛΩΣΕΩΝ Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ, ΟΠΟΥ ΚΡΙΝΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ.  

ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ, Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΕΛΗΞΕ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΩΝ ΜΕΡΩΝ, ΚΥΡΙΩΣ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΚΡΑΤΗ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΕ (BACKGROUND,2020). ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ, ΒΕΒΑΙΑ, Η ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΕ, ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΤΡΙΤΟ ΠΥΛΩΝΑ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ, ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΤΑΙ, ΛΟΓΩ ΑΝΕΠΑΡΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΥΧΟΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗΣ ΠΡΑΞΕΩΝ ΤΗΣ (COMMISSION STAFF WORKING PAPER, 2019). ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΈΝΩΣΗΣ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΠΟΥ ΥΙΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΕ, ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΟΡΓΑΝΟ-ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΗΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΚΔΩΣΕΙ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΣΜΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΗΣ (VERA RODENHOFF, 2002). ΕΠΟΜΕΝΩΣ, ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, ΚΑΤ’ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ Η ΕΕ ΕΧΕΙ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ ΤΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΤΟΜΕΑ.

ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ, Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΧΕ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΧΕΔΟΝ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΜΗΝΕΣ, ΣΥΜΠΕΡΙΕΛΑΜΒΑΝΟΤΑΝ ΚΑΙ Η ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΚΑΠΟΙΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΑΠΟ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΑΠΟ ΠΟΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ. ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ, ΔΗΛΑΔΗ Η ΕΛΛΙΠΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ (ΜΚΟ Η ΑΛΛΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ) ΣΤΟ ΤΡΙΤΟ ΠΥΛΩΝΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΛΥΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ. Η ΕΚΘΕΣΗ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΓΙ’ ΑΥΤΟΝ ΤΟ ΛΟΓΟ, ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΟΛΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΕΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗ. ΑΠΩΤΕΡΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ, ΗΤΑΝ Η ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΈΝΩΣΗΣ ΣΤΑ ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ (COMMISSION STAFF WORKING PAPER, 2019), ΟΠΟΥ ΕΚΔΗΛΩΝΟΝΤΑΝ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ, Η ΜΗ, ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΜΚΟ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ (MALCOLM SHAW, 2003). 

ΈΤΣΙ, ΤΟ 2020, ΚΑΤΑΛΗΞΑΜΕ ΣΕ ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΕΞΕΛΙΞΗ, ΟΠΟΥ ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΡΟΤΕΙΝΕ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΜΑΝΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ. ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΑΝ ΟΙ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ, ΚΑΘΩΣ ΦΑΝΗΚΕ ΟΤΙ Η ΕΕ ΔΕΝ ΜΕΡΙΜΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΚΑΘΕ ΑΤΟΜΟΥ ΑΛΛΑ ΕΦΙΣΤΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΗΣ ΣΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ. ΕΠΟΜΕΝΩΣ, ΣΤΟΧΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΡΟΦΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΤΟΥΝ ΟΙ ΦΡΑΓΜΟΙ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ, ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ. ΕΠΙΣΗΣ, Η ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ, ΔΙΕΥΡΥΝΕΙ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΚΟ ΝΑ ΖΗΤΟΥΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ. ΤΕΛΟΣ, Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΕΜΠΙΠΤΕΙ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ «ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ» ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. ΓΙ’ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΟΓΟ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΕ ΑΦΟΥ ΕΞΑΝΤΛΗΘΟΥΝ ΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΜΕΣΑ (REGULATION OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL, 2020).

2019 AARHUS CENTRES ANNUAL MEETING, VIENNA, 16-17 OCTOBER 2019. 
(OSCE)

ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ AARHUS ΩΣ ΘΕΣΜΟΦΥΛΑΚΕΣ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ

ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ Η ΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΤΗΣ, ΕΓΙΝΕ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΠΟΙΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΠΟΥ ΠΗΡΑΝ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ (AARHUS CENTRES). ΜΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΧΩΡΟΙ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΠΑΝΩ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΙΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ, Ο ΟΑΣΕ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ (ΟΑΣΕΑ), ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΙΔΡΥΕΙ ΚΕΝΤΡΑ ΏΡΧΟΥΣ ΤΟ 2002. ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΠΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΠΟΙΚΙΛΛΟΥΝ ΚΑΙ ΜΑΣ ΘΥΜΙΖΟΥΝ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟ: (Α) Η ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ, (Β) ΕΞΟΡΥΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, (Γ) ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ, (Δ) ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ, (Ε) ΜΕΙΩΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ, (ΣΤ) ΠΡΑΣΙΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, (Ζ) ΑΣΤΙΚΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ, (Η) ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ (Θ) ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΠΟΛΛΩΝ ΑΛΛΩΝ.

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΕΡΕΒΑΝ ΤΗΣ ΑΡΜΕΝΙΑΣ. ΈΚΤΟΤΕ, Ο ΟΑΣΕ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 60 ΚΕΝΤΡΩΝ ΏΡΧΟΥΣ ΣΤΗ ΕΜΒΕΛΕΙΑ ΔΕΚΑΤΕΣΣΑΡΩΝ ΧΩΡΩΝ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΗΣ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ, ΤΟΥ ΝΟΤΙΟΥ ΚΑΥΚΑΣΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΑΣΙΑΣ. ΓΝΩΜΟΝΑ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΟΥ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΟΥΝ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ. ΆΛΛΩΣΤΕ, Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΚΛΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΠΑΙΤΕΙ ΔΙΑΛΟΓΟ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΑΛΛΑΓΗ ΜΕΤΑΞΥ ΧΩΡΩΝ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΜΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ, ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ (AARHUS CENTRES,2020). ΕΞ ΟΥ ΚΑΙ Η ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ, ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ Η ΑΛΛΩΝ ΧΡΟΝΙΩΝ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ, Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕ ΝΑ ΠΡΟΒΕΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ. ΤΟ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2005, Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΥΡΩΣΕ ΤΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΕ ΤΟ Ν. 3422/2005 (ΦΕΚ Α΄303, 2005) ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΚΑΤΕΧΕΙ ΙΣΧΥ ΥΠΕΡΤΕΡΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝ ΝΟΜΩΝ. ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ, ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΚΑΙ 2 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ. ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΜΕ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 6, ΔΗΛΑΔΗ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΣΕ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΙΤΗΣΙΑ. ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΣΤΑΔΙΟ, ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΕΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 6 ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1 ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΟΥ ΑΦΗΝΕΙ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΥΙΟΘΕΤΗΣΟΥΝ (ΦΕΚ A΄ 303, 2005).

ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ, Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙ ΕΞΑΠΟΛΥΣΕΙ ΕΝΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤ’ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΩΝ ΛΙΓΝΙΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ. ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΑΥΤΟ, ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΧΟΡΗΓΕΙ ΤΗΝ ΔΕΗ ΜΕ “ΕΝΙΑΙΕΣ ΑΔΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ”, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΠΑΡΑΧΩΡΟΥΝ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΙΑ ΝΟΜΟΥ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΙΓΝΙΤΙΚΟΥΣ ΝΑ  ΠΑΡΑΚΑΜΨΟΥΝ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΟΔΟ, Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΕΠΕΤΡΕΠΕ ΤΟΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΛΙΓΝΙΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΧΩΡΙΣΤΑ. ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ, ΚΑΤΑΠΑΤΑΤΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ ΚΑΠΟΙΟΥ ΠΟΛΙΤΗ Η ΑΛΛΟΥ ΦΟΡΕΑ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 9 ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ. ΥΠΟ ΚΑΝΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ, ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ 16 ΕΤΩΝ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ, ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΚΔΙΔΟΥΝ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΛΙΓΝΙΤΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΚΑΙ ΕΤΣΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΝΑ ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ. ΤΟ 2017 ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ, ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΚΟ “WWF HELLAS” ΚΑΙ “CLIENTEARTH” ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ AARHUS ΚΑΙ ΚΡΙΘΗΚΕ ΠΑΡΑΔΕΚΤΗ (WWF HELLAS, 2017).

ΩΣΤΟΣΟ, ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΟ ΝΑ ΚΟΙΤΑΞΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΥΡΩ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΕΜΜΕΣΑ. ΚΥΡΙΑ ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΕΚΕΤΑΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΑΤΑ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ. Η ΙΔΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΥΡΩΣΕΙ, ΟΥΤΕ ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ ΤΗ ΣΥΜΒΑΣΗ, ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΧΟΝΤΑΣ ΣΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΙΑΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΠΥΡΗΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ. ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ, ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΠΟΨΗ, ΕΙΤΕ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ ΕΠΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ, ΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΟΥΝΤΑΙ. ΣΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΘΟΥΜΕ, ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ, ΚΑΘΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΣΤΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΚΑΙ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΙΚΑ. 

ΈΤΣΙ, ΛΟΙΠΟΝ, ΕΣΤΙΑΖΟΥΜΕ ΣΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΕΩΣ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΡΗΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 6 ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 1 ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΤΑΙ Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΥΡΗΝΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΓΙΑ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΦΕΚ A΄ 303, 2005). ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΣΥΜΒΑΛΛΟΜΕΝΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ, ΓΕΙΤΟΝΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΟΠΩΣ Η ΕΛΛΑΔΑ, ΕΠΗΡΕΑΖΟΝΤΑΙ ΑΜΕΣΑ, ΚΑΘΩΣ ΕΝΤΕΙΝΕΤΑΙ Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΟΡΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ, ΚΑΘΙΣΤΩΝΤΑΣ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΝ. Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ, ΚΑΤΑΠΑΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΦΙΛΟΔΟΞΕΙ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΡΥΠΟΓΟΝΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΒΛΑΠΤΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΛΛΩΝ ΚΡΑΤΩΝ (CNN GREECE, 2018). ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ, ΥΠΟΝΟΜΕΥΕΤΑΙ Η ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ, ΠΙΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ, ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΟΥ ΧΑΙΡΟΥΝ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ, ΚΑΘΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΦΥΓΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΕΠΙΚΑΛΟΥΜΕΝΟΙ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΗΣ. Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΧΘΟΥΝ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ, ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΕ ΝΑ ΔΙΕΥΡΥΝΕΙ ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗΣ. ΈΤΣΙ, ΤΟ 2013, ΜΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΤΡΙΑ ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ, Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΚΑΛΟΥΣΕ ΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΜΕΤΡΑ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΥΜΒΑΛΛΟΜΕΝΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΤΗΣ (ENV.NET, 2013). ΩΣΤΟΣΟ, ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ, ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ.


ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ & ΥΛΙΚΟΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ, ΕΡΕΥΝΗΤΡΙΑΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥ

HTTPS://THESAFIABLOG.COM/2020/12/24/AARHUS-CONVENTION/

ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ, ΑΝΑΔΥΟΝΤΑΙ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ  ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΚΥΡΙΟΙ ΛΟΓΟΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ Η ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ. ΑΝ ΑΠΟΣΤΑΣΙΟΠΟΙΗΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΡΑΣΟΥΜΕ, ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ ΙΣΩΣ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΕΙ. Η ΣΥΜΒΑΣΗ AARHUS, ΜΑΣ ΠΑΡΕΧΕΙ ΜΙΑ ΤΡΙΑΔΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΕ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ. ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΗΣ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΟΥΜΑΣΤΕ, ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΕ ΤΕΛΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ ΝΑ ΠΡΟΣΦΥΓΟΥΜΕ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ. ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΑ, ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΠΛΕΟΝ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ, ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ, ΔΕΝ ΑΦΗΝΟΥΝ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ.

ΜΟΝΟΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΣΑΦΩΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΙ Η ΨΥΧΙΚΗ-ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ-ΣΩΜΑΤΙΚΗ  ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ

ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΜΕ ΘΕΜΑ –ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΑΝ [ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ] ΣΤΟΝ ΑΡΕΙΟ ΠΑΓΟ,ΜΕ ΑΡΙΘΜΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ



ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ:

21.1. ΤΟ ΓΗΙΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΝΟΜΟΤΕΛΕΙΑΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΣΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΟΝΤΑ ΕΝΑΝ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΠΟΥ ΔΙΝΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΓΕΝΟΣ ΝΑ ΔΙΑΒΙΩΝΕΙ ΣΤΙΣ ΠΙΟ ΑΡΙΣΤΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ. ΌΤΙ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΑΦΘΟΝΙΑ. ΤΟ ΝΕΡΟ, ΤΟ ΟΞΥΓΟΝΟ, ΟΙ ΚΑΡΠΟΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΜΑΣ, ΤΑ ΠΟΛΥΤΙΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΓΗ ΜΑΣ, Η ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΣΕ ΕΝΕΡΓΕΙΑ, Η ΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΙ ΑΦΕΙΔΩΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΑΣ.
21.2. ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΕΦΟΣΟΝ ΤΟ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΤΡΕΦΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΑΜΟΙΒΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΜΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΑΣ. Ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΑΣ ΑΡΧΙΖΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΕ ΑΥΤΟ. ΟΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΗΤΑΝ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΣΕ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΑΦΗ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΣΕΒΟΜΕΝΟΙ ΤΑ ΘΕΙΑ ΔΩΡΑ. ΌΤΑΝ ΔΙΑΒΑΙΝΑΝ ΠΟΤΑΜΟ ΕΠΡΕΠΕ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΑΒΑΙΝΑΝ ΠΑΝΤΑ ΚΑΘΑΡΟΙ. ΣΕΛΙΔΑ 32 ΑΠΟ 40
21.3. ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΦΗΣΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ. ΌΠΩΣ ΟΙ ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΙ ΤΑΦΟΙ, ΟΙ ΠΥΡΑΜΙΔΕΣ, ΟΙ ΝΑΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ.
21.4. Η ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΘΑ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΜΟΖΟΥΣΑ ΕΠΑΦΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΜΕ ΑΥΤΟ. ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΟΤΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ.
21.5. ΟΙ ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ.
21.6. ΑΠΩΤΕΡΟΣ ΣΚΟΠΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΑΠΟΣΥΜΦΟΡΗΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΚΑΙ Η ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΑΤΑΡΓΩΝΤΑΣ ΣΧΕΔΟΝ ΤΗΝ ΔΙΑΒΙΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟΥΠΟΛΕΙΣ ΜΕ ΦΥΛΑΚΕΣ ΨΥΧΩΝ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΩΝ.
21.7. Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΘΑ ΞΑΝΑΜΑΘΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ, ΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΥΡΩ ΤΟΥ, ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΓΥΡΩ ΤΟΥ, ΤΑ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΕ ΑΥΤΑ ΣΑΝ ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥΣ.
21.8. Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΧΕΙ ΔΟΘΕΙ ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΩΣ ΘΕΙΟ ΔΩΡΟ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΝΕΤΑΙ ΣΤΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΜΕ ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΥΣ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ.
21.9. Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΘΑ ΠΑΥΣΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΠΛΟΥΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΕΠΙΚΥΡΙΑΡΧΩΝ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΣΧΕΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΥΜΒΑΤΕΣ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΕ ΤΙΜΕΣ ΠΟΥ ΝΑ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΟΥΝ ΜΟΝΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΔΙΑΝΟΜΗΣ.
21.10. ΌΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΩΣ ΘΕΙΟ ΔΩΡΟ ΘΑ ΔΙΑΝΕΜΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΟΥ (ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΙΑΝΟΜΗΣ).
21.11. ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΘΑ ΤΡΕΦΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΥΣ ΚΑΡΠΟΥΣ ΤΗΣ ΓΗΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΟΘΕΙ ΓΙ’ ΑΥΤΟΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΑ, ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ, ΚΑΚΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΜΕ ΧΗΜΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ.
21.12. ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΤΑΥΤΙΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οταν κοιμάται η κυβέρνηση Μητσοτάκη,οι γείτονες ξεσαλώνουν

  Οταν κοιμάται η κυβέρνηση Μητσοτάκη,οι γείτονες ξεσαλώνουν Εθνική κατάντια και ντροπή η Ελληνική μέχρι τώρα βραχονησίδα Ζουράφα να βρίσκετ...