Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2022

Η Ελλάδα παραµένει η κορυφαία ναυτιλιακή χώρα

Η Ελλάδα παραµένει η κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσµο, καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες µε 5.514 πλοία ελέγχουν σήµερα περίπου το 21% του παγκόσµιου στόλου σε όρους χωρητικότητας. Σύµφωνα µε τα στοιχεία της VesselsValue, όπως τα παραχώρησε στο "Forbes", η αξία των 50 κορυφαίων ελληνικών εταιρειών ξεπερνά τα 101 δισ. δολάρια, σε έναν στόλο 2.000 πλοίων. Οι 50 κορυφαίες ελληνικές εταιρείες ανήκουν σε 37 Έλληνες εφοπλιστές µε µεγάλη ναυτική ιστορία και παράδοση, που την εµπλουτίζουν θέτοντας τις εταιρείες τους ένα βήµα µπροστά από τις εξελίξεις. Η νέα γενιά εφοπλιστών έχει φέρει τα τελευταία χρόνια αέρα ανανέωσης, θέτοντας την ελληνική ναυτιλία στο επόµενο στάδιο µε βοηθό τις τεχνολογικές εξελίξεις, τον ψηφιακό µετασχηµατισµό, τις νέες ανάγκες σε καύσιµα.










Πρώτη στη λίστα µε τους εφοπλιστές που έχουν τις 50 κορυφαίες εταιρείες του κλάδου η Μαρία Αγγελικούση, που ηγείται του µεγαλύτερου ναυτιλιακού οµίλου της Ελλάδας. Τρεις εταιρείες του οµίλου βρίσκονται στις Top 50 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, µε 141 πλοία, η αξία των οποίων ξεπερνά τα 12 δισ. Σύµφωνα µε τη VesselsValue, η Maran Dry έχει 50 φορτηγά, η Maran Tankers 57 δεξαµενόπλοια και η Maran Gas 34 LNG πλοία.  

Ακολουθεί ο Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος. Η αξία των πλοίων της εταιρείας Costamare, της κορυφαίας εταιρείας στη λίστα των Top 50, είναι 9,4 δισ. Με 118 πλοία, 46 bulker και 72 πλοία µεταφοράς container, διαθέτει από τους µεγαλύτερους ελληνικούς στόλους. Στην τρίτη θέση ο Γιάννης Κούστας, µε την αξία του στόλου των 75 πλοίων της εταιρείας Danaos να ανέρχεται στα 7,4 δισ. Όλα τα πλοία είναι µεταφοράς container. 

Και οι 4 κορυφαίες εταιρείες του οµίλου Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη βρίσκονται στις Top 50, µε τη συνολική αξία στόλου να κυµαίνεται στα 7,2 δισ. Εφοπλιστής δεύτερης γενιάς, αυτονοµήθηκε νωρίς από την οικογενειακή επιχείρηση, ακολουθώντας τις νέες τάσεις της παγκόσµιας ναυτιλίας. Πλέον το επενδυτικό του ενδιαφέρον εξαπλώνεται σε όλες τις αγορές, καθώς οι τέσσερις κορυφαίες εταιρείες διαθέτουν 39 πλοία µεταφοράς container, 33 tanker, 9 LNG και 4 bulker.

Ο Γιώργος Προκοπίου, ένας από τους µεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές, µε περισσότερα από 100 πλοία στον στόλο του και εκατοντάδες ακίνητα στην ιδιοκτησία του, το 2021 ανέλαβε να ξαναστήσει την ελληνική ναυπηγική βιοµηχανία και το 2022 να βοηθήσει την Ευρώπη στο σχέδιο απεξάρτησής της από το ρωσικό αέριο. Πλέον εκείνος και οι τέσσερις κόρες του διευθύνουν από κοινού τον ναυτιλιακό κολοσσό που έφτιαξε κυριολεκτικά µόνος του. 

Στην έκτη θέση ο Πήτερ Λιβανός µε 35 πλοία, τα οποία κοστολογούνται από τη VesselsValue στα 5,2 δισ. δολάρια. Το 2022 έχει ήδη προσθέσει 4 ονόµατα πλοίων στο βιβλίο παραγγελιών του. Η GasLog διαχειρίζεται 14 πλοία LNG αξίας 1,5 δισ. ευρώ και η GasLog Ltd 21 πλοία αξίας 3,7 δισ. 

Οι υπόλοιπες θέσεις της 10άδας έχουν έναν... οικογενειακό αέρα. Η νέα γενιά των Μαρτίνων διαπρέπει σε κάθε εταιρεία που ηγούνται και αποτελούν µια από τις µεγαλύτερες εφοπλιστικές οικογένειες της χώρας. Ο Νικόλας Μαρτίνος, µε 98 πλοία, συνεχίζει ακάθεκτος τον αναπτυξιακό πλου της Thenamaris, συµφερόντων της οικογένειας του Ντίνου Μαρτίνου. 

Ο όµιλος Τσάκου βρίσκεται στην όγδοη θέση, µε δύο εταιρείες του οµίλου και 96 πλοία στον έλεγχό του, ενώ στην 9η θέση η Άννα Αγγελικούση µε τους δύο της γιους, Φραγκίσκο και Αντώνη Κανελλάκη, που έχουν δηµιουργήσει έναν ισχυρό ναυτιλιακό όµιλο, ο οποίος δραστηριοποιείται στα δεξαµενόπλοια, στα πλοία µεταφοράς υγροποιηµένου φυσικού αερίου - LNG αλλά και στα φορτηγά πλοία. Η λίστα των 10 πρώτων εφοπλιστών µε βάση τη σειρά κατάταξης των εταιρειών τους στις 50 πρώτες κλείνει µε τον Λου Κολλάκη και την Chartworld Shipping.

Η Ελλάδα πρωτοπόρος

Η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί κατά 45,8% σε σύγκριση µε το 2014, ενώ ακόµα και κατά τη διάρκεια της πανδηµίας COVID-19, δηλαδή από το 2019, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,4%. Το θαλάσσιο εµπόριο αντιπροσωπεύει σχεδόν το 72% του συνολικού διεθνούς εµπορίου της Ε.Ε. Το εµπόριο χύδην ξηρού φορτίου και φορτίου δεξαµενόπλοιων αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 75% του συνολικού όγκου του παγκόσµιου θαλάσσιου εµπορίου, το οποίο το 2020 ανήλθε σε 10.648 εκατοµµύρια τόνους. Ο τοµέας της bulk/tramp ναυτιλίας αντιπροσωπεύει επίσης το µεγαλύτερο µέρος του θαλάσσιου εµπορίου της Ε.Ε., γεγονός που υπογραµµίζει τον ζωτικής σηµασίας ρόλο του στην οικονοµία και στο εµπόριο της Ε.Ε. Ο ελληνόκτητος στόλος αντιπροσωπεύει το 59% του στόλου που ελέγχεται από κράτη-µέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.), ο οποίος σε ποσοστό άνω του 75% δραστηριοποιείται στον bulk/tramp τοµέα. Το ένα τρίτο του ελληνόκτητου στόλου φέρει σηµαία κράτους-µέλους της Ε.Ε.

Στην Ελλάδα οι θαλάσσιες µεταφορές συνεισφέρουν περισσότερο από το 3% της ακαθάριστης προστιθέµενης αξίας και ανέρχονται συνολικά περίπου στο 7% του ΑΕΠ (άµεσα και έµµεσα), προσφέροντας σχεδόν 200.000 θέσεις εργασίας. Παρέχουν επίσης σηµαντικές καθαρές εισροές στην ελληνική οικονοµία. Το 2021 οι εισροές στο ελληνικό ισοζύγιο πληρωµών από τις θαλάσσιες µεταφορές όχι µόνο ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019, µετά την ύφεση που προκλήθηκε το 2020 από την πανδηµία COVID-19, αλλά επίσης είναι οι υψηλότερες που έχουν καταγραφεί µετά το 2008 και ανέρχονται σε πάνω από 17 δισ. ευρώ. Είναι επίσης αξιοσηµείωτο ότι η ελληνική ναυτιλία παρέχει αυτές τις εισροές στην Ελλάδα από διάφορες περιοχές του κόσµου.

Η Μεθοδολογία της Έρευνας

Η λίστα με τους κορυφαίους Έλληνες εφοπλιστές καταρτίστηκε με βάση τα δεδομένα  του διεθνούς αναγνωρισμένου οίκου ανάλυσης VesselsValue. Τα δεδομένα  αφορούν τις 50 μεγαλύτερες εταιρείες ελληνικών συμφερόντων με βάση της αξία του στόλου τους.  Από αυτές τις 50 εταιρείες, αθροίστηκε η αξία και ο αριθμός πλοίων για τους πλοιοκτήτες (ορισμένοι είχαν  περισσότερες από μία εταιρείες στις Top50)  και δημιουργήθηκε η σειρά κατάταξης για τους 37 μεγαλύτερους  Έλληνες εφοπλιστές.

Είναι πιθανό, ονόματα Ελλήνων εφοπλιστών με σημαντικό μέγεθος στη εφοπλιστική κοινότητα να μην εμφανίζονται στη λίστα.  Σε μεγάλο βαθμό αυτό μπορεί να οφείλεται στην πληθώρα εταιρειών που μπορεί να διατηρεί ένας εφοπλιστής οι οποίες, λόγω περιορισμένου μεγέθους, δεν εντοπίζονται στις Top50 εταιρείες βάσει αξίας στόλου.

Επιπλέον,  υπάρχει αντικειμενική δυσκολία στην ταυτοποίηση των ιδιοκτητών εξωχώριων εταιρειών ελληνικών συμφερόντων ενώ σημαντικός παράγοντας δυσκολίας στους υπολογισμούς είναι και ο κατακερματισμός στην εφοπλιστική περιουσία που καταγράφεται σε παραδοσιακές οικογενείας του εφοπλισμού μεταξύ των μελών της ίδιας οικογένειας.

Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζονται τρία σημαντικά ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού που δεν εμφανίζονται στα δεδομένα της Vesselvalue με τις 50 μεγαλύτερες εταιρείες με βάση την αξία του στόλου τουςhttps://www.capital.gr/forbes/3639078/i-a-list-ton-ellinon-efopliston Της Αναστασίας Βαμβακά.

  • Οι εφοπλιστές δεν φορολογούνται με βάση του τζίρους τους ή τα κέρδη τους, αλλά με βάση την χωρητικότητα του πλοίου! Δηλαδή και με απλά λόγια, αυτοί οι άνθρωποι ανήκουν σε εκείνη την κατηγορία των «πατριωτών» που είτε βγάζουν 1 εκ. ευρώ είτε 10 δις ευρώ, τον ίδιο φόρο πληρώνουν… Στο άρθρο (2) του νόμου 27/1975 αναφέρεται ρητώς «Ο κατά τας διατάξεις του παρόντος νόμου επιβαλλόμενος φόρος  εξαντλεί πάσαν υποχρέωσιν του πλοιοκτήτου, ως και του μετόχου ή εταίρου ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας οιουδήποτε τύπου εκ φόρου εισοδήματος, καθ’ όσον αφορά εις τα κέρδη, τα οποία προκύπτουν εκ της εκμεταλλεύσεως πλοίων».

ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 27/1975 Περί φορολογίας πλοίων, επιβολής εισφοράς προς ανάπτυξιν της Εμπορικής Ναυτιλίας, εγκαταστάσεως αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων , κωδικοποιημένος με τον 4808/2021

«Περί φορολογίας πλοίων, επιβολής εισφοράς προς ανάπτυξιν της Εμπορικής Ναυτιλίας, εγκαταστάσεως αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων.»

(ΦΕΚ Α' 77 19/22.4.1975).

[Σύμφωνα με το άρθρο 122 του ν. 4446/2016 ορίζεται ότι η καταβολή της πρώτης δόσης του φόρου και της εισφοράς πλοίων της πρώτης κατηγορίας γίνεται μέχρι και τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της οικείας δήλωσης, ανεξάρτητα από την ημερομηνία υποβολής αυτής. Η παραπάνω ρύθμιση ισχύει για όλες τις περιπτώσεις των διατάξεων των άρθρων 14 και 19 του παρόντος. Σε περίπτωση υποβολής δήλωσης φόρου πλοίων της πρώτης κατηγορίας μετά την 31η Δεκεμβρίου του έτους ύψωσης της ελληνικής σημαίας, η καταβολή του οφειλόμενου φόρου γίνεται μέχρι και τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της δήλωσης, ανεξάρτητα από την ημερομηνία υποβολής αυτής. Οι προηγούμενες διατάξεις ισχύουν για δηλώσεις που υποβάλλονται από 1.1.2017 και αφορούν σε φορολογικές περιόδους από την ημερομηνία αυτή και εφεξής]

 οι εφοπλιστές απαλλάσσονται:

·         από κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά ή κρατήσεις υπέρ του δημοσίου ή κάποιου τρίτου για το εισόδημα που αποκτάται από γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων που εγκαθίστανται στην Ελλάδα

·         το ίδιο ισχύει και για το εισόδημα που δημιουργείται από εκμετάλλευση πλοίων και στο εξωτερικό και μάλιστα την απαλλαγή απολαμβάνουν και όλοι οι συνέταιροι και μέτοχοι

·         από κάθε τέλος για τα έγγραφα που συντάσσονται για την εφαρμογή του ισχύοντος από το 1975 νόμου

·         από κάθε φόρο ή τέλος για το εισόδημα που αποκτάται από εταιρείες χαρτοφυλακίου που κατέχουν αποκλειστικά μετοχές ελληνικών πλοιοκτητριών υπό ελληνική σημαία.

·         από κάθε τέλος για τα έγγραφα που συντάσσονται για τη διανομή κερδών, τα δάνεια και τις καταθέσεις

·         από όλα τα παράβολα για εγγραφές και δικαιολογητικά.

·         Εχουν 100% φοροαπαλλαγή επενδύσεων ναυπήγησης και επισκευής παραδοσιακών σκαφών για επενδύσεις πάνω από 150.000 ευρώ,

·         φοροαπαλλαγή του εισοδήματος που αποκτάται από εταιρεία επενδύσεων στην ποντοπόρο ναυτιλία καθώς και για το εισόδημα των κατόχων μερισμάτων,

·         απαλλαγή των ημεδαπών επιχειρήσεων με αντίστοιχο αντικείμενο εργασιών ή υπηρεσιών

·         απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος των κερδών από την εκμετάλλευση ιδιόκτητων πλοίων με ελληνική σημαία,

·         απαλλαγή της υπεραξίας λόγω εκποίησης, αποζημίωσης ασφαλιστικής ή άλλη αιτία,

·         φοροασυλία και των αλλοδαπών εταιρειών αν εγκατασταθούν ή ιδρύσουν υποκαταστήματα στην Ελλάδα

·         απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος των κερδών και των μερισμάτων που διανέμει εταιρεία που έχει υπαχθεί στο Ν.27 και διαχειρίζεται πλοία με ελληνική ή ξένη σημαία.

Για κερασάκι στην τούρτα αφήσαμε μια τελευταία φοροαπαλλαγή που απολαμβάνει το εφοπλιστικό κεφάλαιο. Την ίδια ώρα που ακόμα και στα νησιά της χώρας αυξήθηκε ο ΦΠΑ, οι εφοπλιστές απολαμβάνουν απαλλαγή από ΦΠΑ των αγορών προϊόντων στην Ελλάδα που προορίζονται για τις τροφοδοσίες των πλοίων τους. 

Οπως αναφέρουν τα ναυτεργατικά σωματεία, μόνο αυτή η φοροαπαλλαγή αν καταργείτο, το κράτος θα είχε έσοδα πάνω από 5 δις. ευρώ! Πρόκειται για χρήματα που θα αρκούσαν και θα περίσσευαν για να καλυφθεί το Δημόσιο Σύστημα Υγείας με όλες τις ΜΕΘ που λείπουν και όλα τα νοσοκομεία με τους γιατρούς και το νοσηλευτικό προσωπικό που λείπει.

Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα ακούσετε για το ελληνικό «εφοπλιστικό θαύμα» το οποίο έχει προστρέξει να “ευεργετήσει” το λαό και το δημόσιο σύστημα υγείας λόγω κορωνοϊού, να θυμάστε: Το «θαύμα» τους χτίστηκε πάνω στην άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών και στις δεκάδες φοροαπαλλαγές που τους προσφέρουν όλες οι κυβερνήσεις αυτού του τόπου για να αυγατίζουν τα καράβια και τα κέρδη τους και “δωρεές” για τις οποίες κορδακίζονται είναι τα “ξένα κόλλυβα” της φορολεηλασίας του λαού που μετατρέπεται στη δική τους φοροασυλία.

 αυτα είναι να μέτρα που θα έπρεπε να λαμβάνει μια δίκαιη πολιτεία οσον άφορα την ναυτιλία, προκειμένου αύτη να είναι κραταιά ,και να προσφέρει και το δίκαιον μέρισμα της προς την χώρα μας

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ελλάδα ίσον θάλασσα. Είμαστε οι άνθρωποι της θάλασσας. Έχουμε στο DNA
μας την σύνδεσή μας με τη θάλασσα. Η ενίσχυση της θέσης παγκοσμίως της
ναυτιλίας ακόμη περισσότερο από ότι είναι σήμερα είναι βασικός στόχος της
Ελλήνων Πολιτείας. Σημαντικό επίσης είναι το γεωστρατηγικό σημείο όπου
βρίσκεται η Ελλάδα που ενώνει τρείς ηπείρους.
Η ναυτιλία θα θέσει την Ελλάδα ως παγκόσμιο κέντρο συναλλαγών και
εμπορίου.
9.1. Η Ελλήνων Πολιτεία έχει σαν στόχο τη βιομηχανική ανάπτυξη της
ναυτιλίας σε όλα τα επίπεδα.
9.2. Βασικός στόχος να δημιουργηθούν ελεύθερες ζώνες εμπορίου και
διακίνησης, τεράστιοι αποθηκευτικοί χώροι, όλες οι απαραίτητες
υποστηρικτικές υπηρεσίες κ.ο.κ.
9.3. Η Πολιτεία θα είναι συνεπίκουρη της ναυτιλίας ώστε να γίνει η Ελλάδα
το παγκόσμιο κέντρο εμπορίου και συναλλαγών.
9.4. Θα γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις σε όλα τα επίπεδα ούτως ώστε
να υπάρχει υπερσύχρονο δίκτυο σιδηροδρομικών σταθμών,
αεροδρομίων, περιφερειακών δρόμων δομημένων με τις ανάλογες
υπηρεσίες, θα επανδρωθούν με υπερσύχρονη διαχείριση
αποθήκευσης, τελευταίας τεχνολογίας μηχανισμούς φόρτο -
εκφορτώσεων, ηλεκτρονικά μέσα παρακολούθησης της κίνησης κτλ
ούτως ώστε η Ελλάδα να αποτελέσει ένα υπερσύχρονο
διαμετακομιστικό κέντρο και εμπορίου.
9.5. Θα ενισχυθεί η υπάρχουσα ναυπηγική κατασκευαστική τεχνογνωσία
καθώς και οι υψηλών προδιαγραφών επισκευές όλων των πλωτών
μέσων σε ναυπηγοεπισκευαστικές εγκαταστάσεις.
9.6. Στόχος είναι η κατασκευή υψηλοτάτης τεχνολογίας πλοίων, που θα
παρέχουν ασφάλεια, χρηστικότητα και άνεση.
9.7. Μεγάλη βαρύτητα θα δοθεί ώστε η ενέργεια που απαιτείται για την
κίνηση των πλοίων να αντικατασταθεί με εναλλακτικές μορφές
ενέργειας με στόχο την ελεύθερη ενέργεια.
Η Ελλήνων Πολιτεία με το πρόγραμμα αυτό θέτει την Ελλάδα στη θέση που της
ανήκει στον τομέα της ναυσιπλοΐας



 OI AΛΗΘΕΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΦΩΣ.ΑΡΓΑ Η ΓΡΗΓΟΡΑ,ΘΑ ΦΩΤΙΣΤΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΣΚΟΤΑΔΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΚΥΡΙΑΡΧΩΝ

ΝΑΝΑ ΕΜΕΝΙΔΟΥ

https://draft.blogger.com/blog/posts/7099650821137061757

ΠΑΛΛΑΔΑ ΑΘΗΝΑ

https://draft.blogger.com/blog/posts/4750588357901248088

Nana Emenidou

https://www.facebook.com/EmenidouNana

Ομάδα για Νανα Εμενιδου υπ.βουλευτης Α' Θεσσαλονικης

https://www.facebook.com/groups/480017989312584

Νανα Εμενιδου υπ.βουλευτης Α' Θεσσαλονικης

https://www.facebook.com/profile.php?id=100064120325036

ΕΜΕΝΙΔΟΥ ΝΑΝΑ

https://twitter.com/emenidounana

ΠΑΛΛΑΔΑ ΑΘΗΝΑ

https://twitter.com/home

 

Το ερώτημα είναι 

έως πότε θα τους επιτρέπουμε να αποφασίζουν για μας χωρίς εμάς ?

Έλληνα πολίτη ενημερώσου για το κυβερνητικό πρόγραμμα του πολιτικού φορέα του έθνους των Ελλήνων

https://www.artemis-sorras.gr/

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΜΑΖΕΜΕΝΗ, ΠΛΑΙΣΙΩΜΕΝΗ ΜΕ ΑΔΙΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΑ ΤΕΚΜΗΡΙΑ, ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ, ΕΓΧΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ, ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ.

ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ: http://politikosforeas.e-sy.gr/

ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:

https://wp.me/paj2cu-10K

ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ: https://alfeiospotamos.gr/?p=17627&fbclid=IwAR0Gp8oBFLZMKFxP-BX9XVkJoaypTWM6qVisZAnUDT6VS2exyH6AD66egl0

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ: https://alfeiospotamos.gr/?p=18373&fbclid=IwAR3MIGX5ZYjyVlzuvEjUdX-lQ5qL4TT0O7DNhwjrHpLd5MqTKKB5QNt4-K8

ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ: http://e-sy.gr/

ΜΕΤΟΧΕΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ: http://trapeza-anatolis.oramaellas.gr/

600 ΔΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: http://600dis.oramaellas.gr/

50 ΔΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ: http://www.endcyprusdebt.com/

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΟΜΗΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ: http://dimoi.oramaellas.gr/

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ 100 ΔΙΣ Τ.Χ.Σ.: http://txs.oramaellas.gr/

ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ ΑΡΤΕΜΗ ΣΩΡΡΑ: https://ypomnima.artemis-sorras.gr/

ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ «ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ- Ε.ΣΥ.» http://alfeiospotamos.gr/?p=11184





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οταν κοιμάται η κυβέρνηση Μητσοτάκη,οι γείτονες ξεσαλώνουν

  Οταν κοιμάται η κυβέρνηση Μητσοτάκη,οι γείτονες ξεσαλώνουν Εθνική κατάντια και ντροπή η Ελληνική μέχρι τώρα βραχονησίδα Ζουράφα να βρίσκετ...